آپارتمان نوساز در منطقه 22 مترمربعی 1,100,000 تومان
فروش زمین در قواره‌های ۳۰۰ و ۵۰۰ متری

گروه مسکن- فرید قدیری: شهر تهران منطقه‌ای دارد که در آن تراکم جمعیتی، ملکی و آلودگی در مقایسه با کل شهر، در سطح مطلوب قرار دارد. در این منطقه، میانگین سنی آپارتمان‌های مسکونی 2 تا 3 سال است و با توجه به جغرافیای منطقه، فضای داخل آپارتمان‌ها از حداکثر نور طبیعی و هوای سالم بهره‌مند هستند.
فعالان بازار مسکن، منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع در انتهای اتوبان همت را «منطقه بکر» نامیده‌اند. هرچند بکر بودن محلات و واحدهای مسکونی این منطقه از نگاه مشاوران املاک، ارزان بودن واحدهای مسکونی آن قلمداد می‌شود، اما نگاه‌ عمیق‌تر به منطقه ۲۲ مزایایی بیشتر از قیمت‌مسکن را متوجه ساکنان منطقه می‌کند.
به گزارش دنیای‌اقتصاد، در منطقه 22 تهران که ظاهرا خارج از شهر قرار دارد - فاصله این منطقه تا مرکز شهر بدون ترافیک 20 دقیقه است - املاک مسکونی به دو گروه تقسیم می‌شوند. دسته اول ساختمان‌های 4 و 5 طبقه و برج‌هایی هستند که تعاونی‌های مسکن کارمندی یا نظامی آنها را بنا کرده‌اند. دسته دوم خانه‌های حیاط‌دار یا همان ویلاهای مسکونی هستند که در ضلع جنوبی اتوبان همت واقع شده‌اند.
آپارتمان‌های شمال اتوبان همت اغلب توسط تعاونی‌های مسکن ارتش، سپاه و نیروی‌انتظامی احداث شده که با توجه به مرغوبیت مصالح‌ساختمانی و نمای ظاهری این ساختمان‌ها، استقبال خوبی از این واحدها شده است.
واحدهای مسکونی منطقه 22 شهرداری تهران، برخی دارای سند و برخی دیگر نیز در نوبت دریافت سند هستند. این واحدها هنوز از آب شهری بهره‌ نمی‌برند، اما آب چاه به‌صورت تصفیه‌شده و کلرزنی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. همچنین چاه فاضلاب املاک مسکونی این منطقه از نوع سبتیک است.
قیمت فروش واحدهای مسکونی آپارتمان‌های تعاونی‌ساز در منطقه ۲۲ شهرداری تهران از حداقل مترمربعی یک میلیون‌ تومان - نوساز - تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نوسان است که بسته به امکانات داخلی نظیر آسانسور، کابینت و نقاشی این قیمت‌ها تغییر می‌کند.
آپارتمان‌هایی که رو به اتوبان هستند، از ویژگی نور طبیعی بهره می‌برند و آپارتمان‌هایی که رو به کوه هستند، از نمای طبیعت و پارک جنگلی استفاده می‌کنند.
هوای این منطقه پاک و خنک‌تر از مرکز شهر تهران است.
در ضلع جنوب اتو‌بان همت در منطقه 22، اغلب خانه‌های شخصی یکی دو طبقه وجود دارد. در این محله، زمین با قواره‌های 300 متری و 500 متری موجود است که با قیمت متری نزدیک به یک میلیون تومان فروخته می‌شود.
شهرداری برای این زمین‌ها اجازه ساخت تا ۳ طبقه مسکونی با ۶۰ متر تراکم در هر طبقه را به راحتی صادر می‌کند.
مشاوران املاک این منطقه می‌گویند خرید زمین به جای ملک ساخته‌شده به صرفه‌تر است، چون مجموع هزینه ساخت و خرید زمین در مقایسه با ویلای ساخته‌شده به مراتب کمتر است.
در منطقه ۲۲ شهرداری تهران، عرض خیابان‌ها استاندارد و پهن است. هرچند هنوز امکانات شهری در این منطقه نسبت به سایر مناطق تهران در حد مطلوب نیست، اما ویژگی‌هایی که دارد، امکان سکونت را مناسب کرده است.