اداره شهر به مردم سپرده می‌شود

محمدباقر قالیباف در همایش فصلی مدیران شهرداری تهران، با اشاره به اهمیت نقش حضور مردم در برنامه‌های مدیریت شهری گفت: با پیشنهاد شورای شهر در سال جدید به سمتی می‌رویم که شهر توسط خود مردم اداره شود. به گزارش خبرگزاری سما، شهردار تهران در ادامه سخنان خود از ابلاغ مصوبه شورای شهر برای اداره کردن بخشی از اماکن ورزشی، فرهنگی و هنری و اجتماعی محلات توسط هیات امنا و مدیر محله در مناطق ۲۲ گانه خبر داد.

در این طرح که ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، به منظور شناخت نقاط ضعف و قوت در مرحله اول، محلات یک ناحیه در هر منطقه از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران توسط ستاد راهبری منطقه بر اساس ضوابط و شرایط لازم از جمله داشتن سرای محله انتخاب می‌شود.

وی در ادامه افزود: پس از دریافت و بررسی گزارش مرحله اول توسط ستاد راهبری و رفع اشکالات و نواقص احتمالی، اجرای این دستورالعمل تا پایان سال ۱۳۸۹ به سایر محلات تعمیم داده می‌شود.

قالیباف در خصوص هیات امنا محله توضیح داد: این کمیته شامل اعضای اصلی شورایاری محله ( ۷ نفر )، ۲ نفر از مسوولان کارگروه‌های تخصصی مردمی به انتخاب شورا یاری‌ها، یک نفر نماینده سازمان دولتی یا عمومی که به شهروندان محله خدمت‌رسانی می‌کند، نماینده شهرداری تهران به انتخاب شهردار ناحیه و نمایندگان داوطلب دو سازمان مردمی محلی خواهد بود؛ این در حالی است که دبیر شورای عالی محله رییس هیات امنای محله است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش در جمع مدیران شهری تاکید کرد: امسال باید بهره‌وری، کیفیت، کوچک‌سازی، هوشمندسازی، رضایت‌مندی، اجرای برنامه‌ها و کار میدانی را شاخص ارزیابی‌ها قرار دهیم.