در حالی که اولین پادگان نظامی (قلعه مرغی) آماده انتقال از تهران است، شهرداری تهران برای ساخت‌و‌ساز در زمین این پادگان و پادگان‌هایی که در نوبت انتقال قرار دارند، ضوابطی را تعیین کرده است و این سازمان مطابق با ضوابط، سرمایه‌گذار پادگان‌ها را تعیین می‌کند. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران این باره به خبرگزاری فارس گفت: شهرداری تهران مطابق با ضوابط، سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی برای زمین‌ پادگان‌ها را تعیین می‌کند.

رسول خادم درباره خروج پادگان‌ها از تهران توضیح داد: هزینه تملک این پادگان‌ها از منابع غیرنقدی تامین می‌شود که با تعاملات شهرداری تهران و دستگاه‌های نظامی مربوطه صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از خروج پادگان‌ها، این پروژه فرهنگی ظرف چه مدت زمانی ساخته می‌شود، گفت: کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران مسوول پیگیری اجرای طرحی است که برای محل خروج پادگان جی و قلعه‌مرغی در نظر گرفته شده است؛ قبل از هر اقدامی طرح مدنظر قرار گرفته شده باید به تایید این کمیسیون برسد.

خادم در ادامه تصریح کرد: بعد از بررسی و تصویب این طرح در صورت لزوم برای تامین منابع از بخش بودجه داخلی شهرداری تهران استفاده می‌شود؛ اگر شهرداری تهران بخواهد از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهره‌مند شود، مطابق ضوابط سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی آن را تعیین می‌کند.