گروه مسکن- تازه‌ترین رویدادی که مشاوران املاک مطلع از نبض‌ بازار مسکن عنوان می‌کنند، افزایش مبادلات ملکی در فضایی به دور از تشنج قیمت‌ها است.
در مناطق پرتراکم تهران تعداد متقاضیان واقعی واحدهای مسکونی متراژ پایین نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است که مشاوران املاک در تحلیل این اتفاق می‌گویند تصمیم به ازدواج گروه‌های جوان در شروع سال جدید از یک‌سو و برگشت قیمت‌ها در بازار مسکن به سطح واقعی، آنها را متقاعد به خرید مسکن قبل از ازدواج کرده است.

این درحالی است که غالب جوانان در شروع زندگی مشترک حتی حاضر نیستند فکر خرید مسکن را بکنند و معمولا یکی‌ دو سال اول ازدواج را در وضعیت اجاره‌نشینی سپری می‌کنند.
به گزارش دنیای‌اقتصاد، آن طور که بنگاه‌های مسکن از مناطق غرب تهران می‌گویند، واحدهای مسکونی متراژ پایین در این منطقه با استقبال خوبی از سوی خریداران جوان روبه‌رو شده است. البته مشاوران املاک این استقبال را همراه با تعدیل قیمت عنوان می‌کنند و تصریح می‌کنند در سال جاری برخلاف دوره‌های قبلی رونق، هجوم تقاضای موثر برای خرید مسکن نتوانسته قیمت‌ها را تحریک کند، طوری که همچنان اغلب واحدهای مسکونی با قیمت‌های سال قبل خرید و فروش می‌شوند. به گزارش دنیای‌اقتصاد، در حال حاضر حدود قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نوساز بدون استفاده در غرب تهران بین یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان است.
منظور از واحدهای مسکونی نوساز بدون مصرف، ساختمان‌هایی است که طی دو سال گذشته آماده تحویل بوده، اما به دلیل رکود معاملاتی، فروش نرفته است. مالکان این واحدها، آنها را در قالب نوساز عرضه می‌کنند.