مزایای خرید مسکن از سامانه اینترنتی
گروه مسکن - مهدیس فرقانی: در بازار مسکن سامانه‌های اینترنتی مختلفی وجود دارد که سعی می‌کنند به دور از روش‌های سنتی کار مشاوره برای فعالان بازار را انجام دهند.

اما سامانه «ایران‌فایل»، یکی از قوی‌ترین موتور‌های جست‌و‌جوی املاک و مستغلات در تهران است که خدمات خود را با ماموریت حتی‌الامکان کوتاه کردن روند طولانی، سخت، زمان‌بر و گاهی بدون رسیدن به نتیجه مطلوب، رهن و اجاره مسکن، خرید و فروش آپارتمان، مستغلات، کلنگی، مغازه و ویلا... و پیدا کردن مناسب‌ترین نتیجه برای تمام افرادی که به نوعی در رابطه با این مسیر پیچیده هستند و از سوی دیگر، افرادی که فقط تمایل به داشتن اطلاعات به روز از قیمت املاک دارند را با بانک اطلاعاتی که هر روز و به صورت منظم به روز می‌شود، ارائه می‌نماید.
سامانه «ایران فایل» با فراهم کردن یکسری گزینه برای راهنمایی کاربران خود جهت استفاده از این سامانه و حتی روش عضویت در این موتور جست‌و‌جو، راه را برای بازدید‌کنندگان تسهیل کرده است. ستون امروز نبض بازار تصمیم دارد جزئیاتی از کار کردن با سامانه ایران فایل را در اختیار خوانندگان قرار دهد. آدرس اینترنتی سامانه ایران فایل بدین شرح است:www.iranfile.com.
راهنمای سپردن ملک در ایران فایل
کاربر در صورتی که تمایل دارد ملک خود را جهت فروش یا رهن و اجاره روی سامانه ایران فایل قرار دهد، باید به نکات ذیل توجه کند:
- گزینه‌هایی که هنگام فشردن دکمه ارسال به رنگ قرمز درمی‌آیند حتما باید پر یا تصحیح گردند که برای تصحیح می‌توانید از توضیح اخطاری که در پایین فرم ظاهر می‌گردد استفاده کنید.
- با توجه به نوع ملک، گزینه‌های اجباری جهت پرکردن تغییر می‌کنند.
- بعد از ارسال ملک توسط شما و دریافت پیغام «ارسال با موفقیت انجام شد»، فایل شما پس از بررسی صحت اطلاعات روی سامانه ایران فایل قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید از طریق ایمیل یا از طریق منوی کاربری خود، از کد ملک یا لینک دسترسی به فایل خود آگاه شوید.
- مواردی که باعث عدم قرار‌گیری فایل‌ها در سامانه ایران فایل می‌شوند، عبارتند از:
- اطلاعات غیر صحیح و غیرموثق.
- قرار دادن فایل توسط غیرمالک؛ (واسطه قابل قبول نمی‌باشد)
- ناقص بودن اطلاعات؛
- خارج بودن از مناطق سامانه ایران فایل.
رنگ‌بندی قیمت‌ها در سامانه ایران فایل
نکته قابل ذکر این است که در جداول قیمت‌ها، نرخ‌های پیشنهاد ‌شده با چهار رنگ متفاوت ذکر شده و علت رنگی بودن نرخ‌ها بدین خاطر است: قرمز، بیانگر قیمتی است که از میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه بالاتر است.سبز، نشان‌دهنده قیمتی است که از میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه پایین‌تر است.مشکی، نشان‌دهنده قیمتی است که در محدوده میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه است وخاکستری، بیانگر قیمتی است که آمار کافی جهت ارزیابی قیمت آن ملک موجود نیست.