کتاب معرفی تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی استاندارد

شرط صدور پایان‌کار: استفاده از مصالح‌ساختمانی تولیدکنندگانی که لیست آنها در این کتاب آمده است گروه مسکن - اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران، کتاب معرفی واحد‌های تولیدی مصالح ساختمانی استاندارد را منتشر کرده و ظرف چند روز آینده در اختیار کلیه دستگاه‌های اجرایی استان، شوراهای اسلامی شهر‌های تابع استان و شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت تا مصالح مورد نیاز ساخت‌وسازها فقط از واحد‌های معرفی شده در این کتاب تهیه شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران، این کتاب حاوی اطلاعات واحد‌های تولیدی مصالح ساختمانی از قبیل بتن آماده، شن و ماسه، تیرچه و بلوک، سیمان، انواع تجهیزات برقی، مکانیکی، کاشی، سرامیک، آسانسور، انواع عایق‌های برودتی و... است.

در این کتاب آدرس محل تولید و شماره تلفن واحدها جمع‌آوری شده است و تولید‌کنندگان مسکن و مجریان پروژه‌های عمرانی می‌توانند از بین واحد‌های معرفی شده در این کتاب نیازهای خود را تامین کنند. در این گزارش آمده است که ظرفیت تولید واحد‌های مستقر در استان تهران برای همه محصولات ساختمانی استاندارد بیش از نیاز پروژه‌های عمرانی و ساخت‌و‌ساز‌های شهری و روستایی در استان تهران است، لذا هیچ گونه مشکلی از بابت کمبود مصالح ساختمانی استاندارد وجود ندارد. از طرفی واحد‌های معرفی شده همگی از ادارات کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گواهینامه استاندارد دریافت کرده‌‌اند و تولید‌کنندگان معرفی شده از نظر رعایت ضوابط استاندارد تفاوتی با یکدیگر ندارند. همچنین برابر آیین‌نامه اجرایی تهیه شده در جهت تحقق اهداف مصوبه هیات وزیران به منظور رعایت استاندارد اجباری مصالح ساختمانی، شهرداری‌ها به هنگام صدور مجوز احداث با ارائه یک نسخه از این کتاب به متقاضیان و اخذ رسید به سازندگان ابلاغ می‌کنند که مصالح مصرفی خود را فقط از واحد‌هایی که دارای گواهینامه استاندارد هستند، تامین کنند و در غیر این صورت شهرداری‌ها از صدور پایان کار ساختمانی خودداری می‌کنند.

در این کتاب آمده است: درباره آن گروه از مصالح ساختمانی که قابلیت توزیع در کل کشور را دارند، تولیدکنندگانی که در سایر استا‌ن‌های کشور به تولید مصالح ساختمانی مشغولند و از ادارات استاندارد استان مربوطه گواهینامه استاندارد دریافت داشته‌اند، مشکلی برای توزیع در استان تهران ندارند. همچنین آدرس و مشخصات شرکت‌های بازرسی فنی و آزمایشگاه‌های همکار مستقر در استان تهران نیز در این مجموعه معرفی شده است که جهت کنترل‌های بیشتر صاحبان پروژه‌ها می‌توانند به این واحدها مراجعه کنند.