در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، لایحه «ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهر تهران» بررسی شد. به گزارش «دنیای‌ اقتصاد»، رسول خادم، رییس کمیسیون اقتصادی ‌و برنامه و بودجه شورا در این خصوص گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده و نشست مشترکی که شهرداری تهران با مسوولان شرکت‌های مخابراتی ایرانسل، همراه اول و تالیا داشته، قرار است «طرح جامع ساماندهی نصب تاسیسات مخابراتی» تهیه و تدوین و جهت تصویب به شورای شهر ارائه شود.

وی گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز به زمان است.

معصومه ابتکار، عضو دیگر شورا نیز ضمن ابراز نگرانی از غیراستاندارد بودن نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در منازل اشخاص و سطح شهر گفت: متاسفانه استانداردها در نصب این آنتن‌ها رعایت نمی‌شود، شعاع مجاز این آنتن‌ها رعایت نمی‌شود و اغلب این آنتن‌ها با اتاق خواب و منازل افراد فاصله‌ای کمتر از یک متر دارد. وی خاطرنشان کرد: چرا هر زمان که صحبت از اندازه‌گیری تشعشعات ناشی از نصب این آنتن‌ها می‌شود، مسوولان عنوان می‌کنند که قابل اندازه‌گیری نیست. شاید نتوان تشعشعات را اندازه گرفت، ولی شعاع استاندارد این آنتن‌ها و دکل‌ها را که می‌توان اندازه‌گیری کرد.

چمران رییس شورای‌شهر نیز در این خصوص تاکید کرد: در تهیه طرح جامع ساماندهی نصب دکل‌ها و آنتن‌ها باید تمامی موازین تخصصی و سلامت جامعه رعایت شود.