کاهش قیمت مسکن به تنهایی کافی نیست قدرت خرید باید زیاد شود

مسوولان وزارت مسکن نباید تنها به دنبال کاهش قیمت مسکن باشند، بلکه باید رونق نیز در بازار مسکن حاکم شود. محسن نریمان، نماینده کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن بیان مطلب فوق افزود: مسوولان وزارت مسکن می‌گویند که قیمت مسکن پایین آمده و این درست است، اما نباید فقط به دنبال این باشیم که تنها قیمت مسکن کاهش یابد، بلکه باید رونق مسکن را نیز شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: باید به این موضوع نیز توجه داشت که نباید مسکن احداث شود و قدرت خرید پایین باشد؛ بنابراین باید این دو در کنار هم باشند یعنی زمانی که مسکن تولید شد قدرت خرید نیز بالا باشد تا این واحدهای مسکونی خالی از سکنه نمانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه یادآور شد: باید توان قدرت خرید مردم را بالا برد و مشارکت مردم را از طریق عرضه مسکن زیاد تامین کرد، نباید از رکود اقتصادی سوء‌استفاده کرد؛ چرا که رکود اقتصادی باعث می‌شود تمام مشاغل راکد و قیمت مسکن نیز کاهش یابد.

نریمان در پایان تاکید کرد: افزایش وام خرید مسکن در حال حاضر مفید نیست و بنده نیز موافق آن نیستم، بلکه موافق بالا رفتن قدرت خرید مردم هستم، پس باید زمینه مشارکت عامه مردم و امنیت اقتصادی را فراهم و آرامش را در جامعه ایجاد کرد.