روابط‌عمومی بانک مسکن درباره مطلب مندرج در صفحه مسکن و عمران (۷) روزنامه در تاریخ ۲۰/۱۲/۸۸ با موضوع «ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها با مسکن مهر و سخنان مدیر پروژه هزار واحدی بوستان در شهر جدید هشتگرد» خواستار چاپ توضیح به شرح زیر جهت تنویر افکار عمومی شده است. «به استحضار می‌رساند شرکت توسعه مهندسی مکان شهر سبلان به منظور احداث پروژه ۱۰۰۲ واحدی طرح مهر در شهر جدید هشتگرد به شرح ذیل طی دو قرارداد در کوتاه‌ترین زمان‌های ممکن هم در بخش تکمیل مدارک، مراحل ارزیابی، ثبت قراردادها و هم در پرداخت مراحل سهم‌الشرکه بانک از تسهیلات مشارکت مدنی این منطقه بهره‌مند گردیده است و بانک مسکن نیز به عنوان بانک عامل در پرداخت تسهیلات طرح مسکن مهر بیشترین همکاری را در این خصوص با شرکت توسعه مهندسی مکان شهر سبلان داشته است.

۱ - قرارداد اول برای احداث تعداد ۴۲۰ واحد با مبلغ ۶۳.۰۰۰ میلیون ریال در تاریخ ۱۸/۹/۸۸ به ثبت رسیده و تاکنون براساس آخرین گزارش ارزیاب به تاریخ ۱۰/۱۲/۸۸ هزینه انجام شده ۴۴.۰۰۰ میلیون ریال، در تمامی ۴۲۰ واحد فونداسیون و سقف آخر اجرا شده و در ۶۶ واحد علاوه بر فونداسیون و سقف آخر سفت‌کاری نیز انجام و تاکنون در پنج مرحله جمعا مبلغ ۴۷.۰۷۰ ریال از سهم‌الشرکه بانک پرداخت گردیده است. (سهم‌الشرکه پرداخت شده مبلغ ۳.۰۷۰ میلیون ریال بیش از مبلغ هزینه شده می‌باشد).

۲ - قرارداد دوم برای احداث ۵۸۳ واحد با مبلغ ۸۷.۳۰۰ میلیون ریال در تاریخ ۱۱/۱۱/۸۸ به ثبت رسیده و تاکنون براساس آخرین گزارش ارزیاب به تاریخ ۱۶/۱۲/۸۸ هزینه انجام شده ۲۷.۰۰۰ میلیون ریال، در تمامی ۵۸۲ واحد فونداسیون اجرا و در ۲۴۰ واحد سقف آخر نیز اجرا شده تاکنون در سه مرحله جمعا مبلغ ۴۰.۵۹۰ میلیون ریال از سهم‌‌الشرکه بانک پرداخت گردیده است. (سهم‌الشرکه پرداخت شده مبلغ ۱۳.۵۹۰ میلیون ریال بیش از مبلغ هزینه شده می‌باشد).