شهردار منطقه ۱۷ در توضیح دلیل تجمع گروهی از مردم که در اعتراض به عدم تحویل زمین‌های وعده داده شده توسط تعاونی‌های مسکن شهرداری در مقابل این سازمان تجمع کرده بودند، گفت که این شرکت کاملا شخصیت حقوقی مستقل داشته و عملکرد آنها ارتباطی به شهرداری تهران ندارد. عظیم بابایی در گفت‌وگو با «فارس» با اشاره به اینکه مسوولیت نظارت و رسیدگی به تخلفات تعاونی‌ها به عهده اداره کل تعاون استان تهران است و نه شهرداری تهران افزود: در سال ۱۳۷۰ تعدادی از کارکنان شهرداری اقدام به تاسیس تعاونی با عنوان تعاونی مسکن کارگران شهرداری منطقه ۱۷ کردند که بعدها به تعاونی مسکن کارکنان شهرداری تغییر نام می‌دهد.به گفته وی این تعاونی در سال ۷۳ اقدام به عضوگیری از افراد خارج از شهرداری می‌کند و برخی از کارکنان شهرداری نیز امتیازهای خود را به اعضای خارج از مجموعه واگذار می‌کنند.

این مقام مسوول با اشاره به تغییر هیات‌مدیره در سال ۷۶ توضیح داد: ‌هیات‌مدیره پیشین به دلیل برخی تخلفات بر کنار و در همان سال با رای‌گیری تعدادی از کارمندان رسمی شهرداری به عنوان اعضای هیات‌مدیره انتخاب می‌شوند. بابایی با اشاره به خرید زمینی به مساحت ۹ هکتار در منطقه ۲۲ گفت: این زمین در سال ۷۱ و توسط هیات مدیره قبلی به صورت قولنامه‌ای خریداری شده است و فاقد سند است. در طی این سال‌ها اعضای هیات‌مدیره از طریق قوه‌قضائیه مساله صدور سند را پیگیری کرده و در سال ۷۹ حکم قضایی مبنی بر مالکیت قطعی تعاونی مسکن کارکنان شهرداری منطقه ۱۷ بر زمین یاد شده صادر شده است.

بابایی با اشاره به اینکه مشکل اعضای تعاونی به ۲۰ سال قبل مربوط می‌شود، گفت: با وجودی که شهرداری هیچ‌گونه مسوولیتی در قبال تعاونی‌ها ندارد با این وجود برای حمایت از حق شهروندان و کارکنانش این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۷ تاکید کرد: این شرکت تعاونی ربطی به شهرداری تهران ندارد و کمتر از ۵ درصد کارکنان شهرداری عضو این تعاونی هستند.

بابایی در خاتمه یادآور شد: هیچ گونه وعده‌ای مبنی‌بر تحویل زمین به اعضای تعاونی مسکن کارکنان شهرداری نداده و عملکرد این تعاونی هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد.