گروه مسکن - برخی از انبوه‌سازان در پروژه مسکن مهر می‌گویند با توجه به اراده دولت برای سریع‌سازی در ساخت‌وسازهای مسکن مهر، مسوولان محلی بسیاری از استان‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که پیمانکاران مسکن مهر بدون فوت وقت و توقف، کار کنند، بر این اساس گفته می‌شود این عده از مسوولان به حدی برای تسریع در ساخت مسکن ۹۹ ساله عجله دارند که به پیمانکاران قول مساعد می‌دهند آنها از بابت دریافت تسهیلات بانکی هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند، این در حالی است که به هر حال ساخت‌وساز نیاز به اخذ تسهیلات دارد. در همین زمینه، مهندس یعقوب ظروفچیان - صنعتی‌ساز مسکن مهر -به «دنیای اقتصاد» گفت: استان کرمان به عنوان اولین استان در دریافت تسهیلات صنعتی‌سازی بوده است و در این استان تمام مسوولان محلی برای تسریع در ساخت پروژه ملی مسکن مهر فعال هستند. به گفته وی در حال حاضر، فرمانداری استان کرمان به عنوان یک مشوق قوی برای سریع‌سازی، ایفای نقش می‌کند و به پیمانکاران وعده داده است، اگر سرعت ساخت‌وسازها بالا برود هیچ دغدغه‌ای برای دریافت تسهیلات وجود نخواهد داشت. ظروفچیان با بیان اینکه شواهد و قرائن حاکی از آن است که مسکن مهر در سال جدید موفق خواهد شد متقاضیان را صاحبخانه کند، گفت: در این صورت با توجه به اینکه بخشی از تقاضاهای انبوه مسکن از این طریق پاسخ داده می‌شود، احتمالا افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن در سال جاری رخ نخواهد داد.

عضو انجمن فن‌آوران نوین ساختمانی خاطرنشان ساخت: برخلاف تبلیغات سوء در مورد مسکن مهر، این طرح در جهت خانه دار شدن اقشار آسیب‌پذیر بسیار موفق است و این مهم بیش از هر چیز به دلیل اراده وزیر مسکن و شهرسازی برای ساماندهی مسکن مهر است.

وی گفت: پیشتر به دلیل بالا بودن نرخ سود وام مسکن مهر از یک طرف و کم بودن میزان وام، امید به خانه‌دار کردن اقشار آسیب‌پذیر کم شده بود، اما با توجه به بهبود تسهیلات این پروژه ملی، قطعا موفقیت مسکن مهر تضمین شده خواهد بود.