گروه مسکن - مهدیس فرقانی: «بشتابید دیر نشود»، «خرید شب عید»، «حراج سال نو» و از این قبیل عنوان‌های تبلیغاتی، نزدیک به یک هفته است که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال‌جاری اکثر مشاوران املاک برای جلب مشتری در بازار مسکن از طریق آگهی نیازمندی‌ها استفاده می‌کنند. بیشتر مشاوران املاک این کار را جزئی از خلاقیت حرفه‌ای خود می‌دانند.

یک مشاور املاک فعال در منطقه اشرفی اصفهانی، یک واحد مسکونی را با عبارت «حراج سال نو» برای فروش به خریداران پیشنهاد کرده است. وی دلیل اینکه واحد مورد نظر را با این جمله عنوان کرده است، تعیین شرایط ویژه پرداخت مبلغ از سوی خریدار است.
در بازار مسکن خریدار می‌تواند با پرداخت 85 درصد مبلغ کل، واحد خریداری شده را تحویل بگیرد و با پرداخت 15 درصد مابقی مبلغ سند مالکیت را تحویل بگیرد، اما این مشاور املاک شرایط ویژه خرید این واحد را این طور اعلام کرد که خریدار در ابتدای معامله 75 درصد مبلغ را می‌پردازد و در حین انتقال سند 25 درصد مبلغ باقی مانده را نیز پرداخت خواهد کرد. واحد مذکور 66 متر مربع نوساز در خیابان 22 بهمن واقع شده و قیمت هر متر مربع آن دو میلیون تومان پیشنهاد شده است. بنا به گفته این بنگاهدار اگر خریدار 100 میلیون تومان را در ابتدای معامله پرداخت کند می‌تواند واحد را تحویل بگیرد باید 32 میلیون تومان باقی مانده را برای انتقال سند بپردازد.
از سوی دیگر مشاور املاکی در محدوده تهرانپارس در آگهی فروش یک واحد مسکونی، خریداران را با عبارت «بشتابید دیر نشود» تشویق به خرید کرده و دلیل استفاده از این عبارت قیمت مناسبی است که مالک برای فروش واحد خود در نظر گرفته است. این واحد ۷۰ متری نوساز با تمام امکانات در محدوده تهرانپارس به قیمت متری یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان برای فروش به بازار عرضه شده است، در صورتی که طبق گفته این بنگاهدار ارزش چنین واحدی با این مشخصات، متری دو میلیون تومان از سوی مالکان پیشنهاد می‌شود.
«خرید شب عید» عبارت دیگری است که در آگهی فروش یک واحد مسکونی 75 متری با امکانات کامل که تحویل آن 3 ماه دیگر است برای پیش فروش ذکر شده است. مشاور املاکی که فروش این فایل را بر عهده دارد از برخورداری این واحد از برخی سیستم‌های رفاهی خاص و قیمت به صرفه آن خبر می‌دهد. سیستمی که سازنده برای تهویه واحد در نظر گرفته جدید است و قیمت پیشنهادی هر متر مربع این واحد دو میلیون و 200 هزار تومان اعلام شده است.