یکی از پیش‌خریداران پروژه‌های مشارکتی به دلیل خلف وعده پیش‌فروشنده، جزئیات قرارداد خود را برای آگاهی مردم و همچنین پیگیری مسوولان در اختیار دنیای اقتصاد قرار داده و خواستار چاپ مطلبی که به قلم خودش نوشته شده، است. این پیش‌خریدار ناکام از آنجا که شرکت طرف قرارداد با او، عملا پاسخگوی تعهدات نیست و همچنین با توجه به اینکه اخیرا مسوولان بخش مسکن تهران اعلام کردند قبل از پیش‌‌خرید درباره صحت و صلاحیت شرکت پیش‌فروش‌کننده استعلام کنید؛ از مسوولان درخواست دارد برای احقاق حق او پیگیری‌های لازم انجام شود.

متن نامه به شرح زیر است:

پیش‌فروش مبهم و عدم پاسخگویی فروشنده

اینجانب در تاریخ ۴/۱۰/۸۶ قراردادی به ارزش ۸ میلیون تومان با یک شرکت انبوه‌سازی (ش.ا.ا.ب) که در زمینه فروش مالکیت زمانی ویلا

(TIME SHARE) فعالیت می‌کند، منعقد کردم که بواسطه آن مقرر شده بود نیم‌دانگ از یک واحد آپارتمان دو خوابه ویلایی با متراژ تقریبی ۷۰ متر در رامسر طبق جدول زمان‌بندی تنظیمی پیش‌فروش شود. در متن قرارداد آمده بود فروشنده باید حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ انعقاد قرارداد، واحد را ساخته و تحویل دهد؛ اما اکنون با گذشت بیش ‌از ۲ سال از انعقاد قرارداد، هنوز ملک تحویل اینجانب نشده است. این درحالی است که طبق ماده سوم از متن قرارداد، اینجانب در تاریخ ۴/۱۰/۸۶ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد به انضمام ۲ فقره چک به مبلغ کل ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به آن شرکت پرداخت کردم که در ازای آن رسید نیز گرفته‌ام.در طول این ۲ سال نیز هر بار برای پیگیری تحویل واحدی که پیش‌خرید کرده‌ام به دفتر شرکت مراجعه می‌کنم مسوولان شرکت از پاسخگویی شفاف به اینجانب طفره می‌روند و امروز و فردا می‌کنند.اکنون با توجه به اینکه شرکت مذکور طی ماه‌های اخیر چند مرتبه برای پیش‌فروش ویلاهای مشارکتی، اقدام به انتشار آگهی‌ کرده است؛ لذا از مسوولان حوزه مسکن تقاضا دارم برای جلوگیری از انعقاد چنین قراردادهایی بدون ضمانت پیگیر صلاحیت امر پیش‌فروش شرکت‌های ساختمانی باشد. ضمن اینکه از مسوولان حوزه مسکن درخواست دارم پیگیر حقوق از دست رفته من و امثال من نیز باشند.

مینو کوشان- شهروند تهرانی