گروه مسکن‌- مهدیس فرقانی: بنگاه‌های مسکن در تهران برای پاسخگویی به مراجعه‌های آخر سال تصمیم گرفته‌اند روزهای تعطیل هم فعالیت کنند.
روز گذشته در برخی مناطق تهران تعداد قابل توجهی از مشاوران املاک تعطیل نبودند و آمادگی نقل و انتقال ملک را داشتند. در این بنگاه‌ها حجم فعالیت نسبت به روزهای عادی زیادتر بود که این ناشی از وقت آزاد مردم در روز جمعه است.

از سوی دیگر طی روزهای اخیر، برخی بنگاه‌های مسکن در آگهی‌های روزنامه‌ای اعلام کرده‌اند 24 ساعته آماده مشاوره به متقاضیان خرید و فروشنده‌ها هستند.این روزها در بازار مسکن مراجعه برای خرید مسکن افزایش پیدا کرده است. همچنین حجم معاملات مسکن نسبت به اوایل سال افزایش چشمگیری داشته است.
یک مشاور املاک فعال در منطقه زعفرانیه درباره این موضوع افزود: مشاوران ما علاوه بر اینکه این روزها ساعات کاری خود را افزایش داده‌اند برخی فایل‌های واحدهای مسکونی را که برای فروش در دست دارند، در قسمت نیازمندی‌های روزنامه‌ها آگهی با عنوان «تلفن تماس ۲۴ ساعته» درج کرده‌اند تا نهایت استفاده را در روزهای پایانی سال داشته باشند. از طرف دیگر، بنگاهداری در منطقه غرب تهران به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت : تا قبل از یک ماه گذشته فعالیت ما به ۶ روز هفته محدود می‌شد، اما به محض شروع شدن اسفند ماه اکثر مشاوران فعال در این آژانس، روزهای تعطیل را نیز به کار می‌پردازند.