گروه مسکن - مهدیس فرقانی: در شهر سقز بازار مسکن واحدهای مسکونی کم قیمت نزدیک به 4 هفته است که از رونق خوبی برخوردار شده است.

خیابان حضرت حمزه یکی از محله‌های ویلایی حاشیه شهر سقز است که طی یک ماه گذشته خریداران در بازار مسکن از خرید واحدهایی که قیمت فروش شان حدود ۴۰ میلیون تومان است از طریق معاوضه استقبال خوبی کرده‌اند و این رونق همچنان ادامه دارد.
امین پور یک مشاور املاک فعال درباره وضعیت خرید و اجاره واحدهای مسکونی در خیابان حضرت حمزه به «دنیای‌اقتصاد» گفت: در خیابان حضرت حمزه شهر سقز واحدهای مسکونی در قالب آپارتمان به ندرت به چشم می‌آید؛ چراکه اکثر واحدهای مسکونی به صورت ویلاهای یک طبقه یا دوبلکس هستند که قیمت واحدهایی که در خیابان اصلی بالاتر از قیمت واحدهای داخل کوچه‌های فرعی است و از طرف دیگر مالکان قیمت فروش ملک‌ها را متری تعیین نمی‌کنند، بلکه بر اساس قیمت زمین، سن بنا و نوع مصالح انتخاب می‌کنند.
وی در ادامه افزود: قیمت فروش و حتی نرخ اجاره بها در زمان فعلی نسبت به ابتدای سال ثابت باقی مانده است و خریداران این روزها بیشتر از طریق معاوضه ملکی را خریداری می‌کنند. برای مثال یک خریدار زمین خود را با یک دستگاه ویلا معاوضه و مبلغ باقی مانده را نقدی پرداخت می‌کند.
اکنون قیمت هر مترمربع زمین با کاربری مسکونی در خیابان اصلی و کوچه‌های فرعی خیابان حضرت حمزه شهر سقز بین 150 هزار تا 500 هزار تومان از سوی مالکان اعلام شده است.امین پور در رابطه با وضعیت بازار اجاره اظهار کرد: جابه‌جایی یا تمدید قرارداد اجاره بستگی به وضعیت مستاجر دارد؛ یعنی آن دسته از مستاجران که زوج هستند اگر با نرخ اجاره در قرارداد جدید راضی نباشند تصمیم به جابه جایی می‌گیرند، اما اکثر مستاجرانی که فرزند دارند بیشتر مواقع با نرخ اجاره بهای قرارداد جدید موافقت می‌کنند و قرارداد اجاره را تمدید می‌کنند.