گروه مسکن - سحر باباخانی: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان استان تهران گفت: با جلساتی که فی‌مابین نماینده تعاونی‌های مشابه تعاونی فرهنگیان با وزارت مسکن و شهر‌سازی برگزار شده با واگذاری زمین توسط این وزارتخانه به تعاونی‌های مذکور، عملیات اجرایی ساخت زمین‌های مسکن مهر برای فرهنگیان آغاز شد. علی تدین در توضیح نحوه پیشرفت و ثبت‌نام فرهنگیان در پروژه مسکن مهر به «دنیای اقتصاد» گفت: مسکن مهر کلیشه جهت‌داری است که توسط وزارت مسکن و شهرسازی تحت‌عناوین پروژه‌های هشتگرد و پرند جانمایی شده است.

وی در ادامه با اشاره به استقبال فرهنگیان به عنوان اقشار آسیب‌پذیر از این طرح گفت: با پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی، تعاونی مسکن فرهنگیان کار ساخت بخشی از اراضی فاز ۶ شهر پرند را بر عهده گرفته و ۴۵۰ هزار متر از اراضی این منطقه را در اختیار دارد و تاکنون نیز ۸۰ درصد کار آماده‌سازی محیطی این منطقه انجام شده است.

تدین در ادامه تصریح کرد: تاکنون ۱۵ هزار فرهنگی و ۱۵ هزار غیر‌فرهنگی برای مشارکت در این پروژه در ۵۰ تعاونی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و قرار است در ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی پرند شریک باشند؛ این در حالی است که در حال حاضر مجموعا ۲۶۹ تعاونی مسوولیت ساخت‌و‌ساز در این ۴۵۰ هزار متر زمین را بر عهده گرفته‌اند.