گروه مسکن - قالیباف در جلسه غیرعلنی دیروز شورای شهر بودجه سال ۸۹ شهرداری تهران، به ارزش ۷ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان را برای تصویب به اعضای شورای شهر ارائه کرد. شهردار تهران در حالی برای سال مالی آینده برنامه‌ریزی کرده است که نهاد نظارتی مافوق آن معتقد است، هم‌اکنون شهرداری بیشتر از توان مالی‌اش به مردم و بانک‌ها بدهکار است؛ هرچند پورزرندی، معاون مالی شهرداری تهران کل بدهی این سازمان را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، شهردار تهران در این جلسه اعلام کرد که از ۷ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بودجه این سازمان مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان در قالب درآمد‌های نقدی و ۳ هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان در قالب درآمد‌های غیر‌نقدی پیش‌بینی شده است. رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با پیش‌بینی اینکه شهرداری در بخش درآمدها در سال آینده افزایشی نداشته گفت: طبق تبصره‌ای که در سال ۸۸ برای شهرداری در نظر گرفته شد، این سازمان اجازه پیدا کرد ۷۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای خود را در قالب دریافت وام و تسهیلات بانکی تامین کند و شهرداری در سال ۸۸

۵۳۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده است. وی در ادامه یادآور شد: شهرداری تهران ظرفیت پذیرش تعهدات مالی را دارد، ولی برای سال آینده تنها ۵۰۰ میلیارد تومان وام درخواست کرده است. این در حالی است که خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر معتقد است که شهرداری تهران بیشتر از توان مالی خود به مردم و بانک‌ها بدهکار است.حسین محمد پورزرندی، معاون مالی اداری شهردار تهران نیز در پاسخ به این نظر توضیح داد: در حال حاضر شهرداری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که از این میزان ۲۰۰ میلیارد پرداخت شده و مابقی نیز به شکل اقساط پرداخت خواهد شد. شهردار تهران در ادامه جلسه غیر‌علنی شورای شهر پیشنهاد کرد که تبصره‌ای به بودجه سال ۸۹ اضافه شود مبنی بر اینکه چنانچه مناطق شهرداری تهران در تحقق درآمدهای منطقه‌ای شان بیش از آنچه در بودجه مصوب شده است درآمد کسب کنند، ۵۰ درصد از این درآمد به همان منطقه اختصاص پیدا می‌کند.