گروه مسکن- مهدیس فرقانی: بیشترین مبلغ پیشنهادی برای فروش اکثر واحدهای مسکونی کمتر از 50 متر مربع در بازار مسکن تهران رقمی‌حدود 60 میلیون تومان است که البته این قیمت را مالکان با توصیه مشاوران املاک به مشتری پیشنهاد می‌کنند‌.

واحدهای مسکونی را که نرخ فروش شان کمتر از 50 یا 60 میلیون تومان است، می‌توان بیشتر در مناطق جنوبی‌، شرقی و مرکزی تهران شاهد بود‌.
علت پایین بودن نرخ این واحدها بنا به گفته اغلب مشاوران املاک در مناطق مختلف: سن بنا‌، موقعیت قرارگیری‌، متراژ‌، امکانات و قیمت عرف بازار مسکن نوع منطقه است‌.
از طرف دیگر برخی از بنگاهداران به این مساله نظر دارند که هر چه متراژ واحد یا ملک کمتر باشد از قیمت بالاتری در مقایسه با واحدهای متراژ بزرگ بهره‌مند است‌؛ اما اندازه متراژ را نباید نادیده گرفت؛ زیرا هر چقدر متراژ کمتر باشد قیمت کمتری نیز خواهد داشت، به خصوص که واحدهای مسکونی نقلی شامل امتیاز وام خرید نیز هستند و از این رو بسیاری از مشاوران املاک وام خرید مسکن را از نظر خریداران فرشته نجاتی برای خرید ملک می‌دانند‌.
برای مثال شخصی که قصد خرید یک واحد ۴۳ متری در مرکز شهر را دارد می‌تواند با پرداخت ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صاحب خانه شود؛ زیرا یک فروشنده در خیابان گرگان واحد ۴۳ متری خود را با شرایط ۱۸ میلیون تومان وام و ۱۲ میلیون تومان رهن و ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش به بازارعرضه کرده است‌.
نمونه دیگر اینکه فروشنده‌ای در خیابان کمالی با دریافت 10 میلیون تومان‌، واحد 45 متری خود را با شرایط 18 میلیون تومان وام و 12 میلیون تومان رهن به خریدار می‌فروشد‌.
واحد مسکونی دیگری واقع در خیابان کارگر جنوبی با متراژ ۴۰ متر مربع موجود در طبقات ۳ و ۴ به صورت ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نقد‌، ۱۸ میلیون تومان وام و ۹ میلیون تومان رهن برای فروش به بازار مسکن سپرده شده است‌.