گروه مسکن - مهدیس فرقانی: در حالی که بازار مسکن در بیشتر مناطق تهران در دو ماه گذشته دچار رونق نسبی شد و همچنان این رونق هنوز در برخی از مناطق ادامه دارد، اما بازار مسکن در اغلب مناطق تهران هنوز وضعیت یک سال گذشته خود را بدون هیچ رونق کوتاه‌مدتی سپری می‌کند، به گونه‌ای که شاید روند سال‌های گذشته بازار مسکن در این موقع از سال که معمولا با استقبال همراه است، تکرار ‌نشدنی باشد.

تعدادی از مشاوران املاکی که در محدوده مشیریه در شرق تهران فعالیت می‌کنند، از ادامه رکود خبر می‌دهند.
این دسته از بنگاهداران اظهار می‌کنند که بازار مسکن در این منطقه طی چند ماه گذشته و حتی طی چند هفته اخیر دچار هیچ تحولی جهت بازگشت رونق نشده است.
یکی از مشاوران املاک می‌گوید: هر سال، دو یا سه ماه آخر سال بازار مسکن به علت نزدیک شدن به فصل جدید و جابه‌جایی، با رونق خوبی مواجه می‌شد، اما امسال یا بهتر است گفته شود تا به امروز هیچ استقبالی از بازار صورت نگرفته و این طور که مشخص است، بازار مسکن رنگ و بوی سال‌های قبل را نخواهد داشت.
به عقیده خریداران و فروشندگان مسکن بازار مشیریه، آینده قیمت در بازار مسکن نامشخص است و در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان نوساز در مشیریه بین 900 هزار تا یک میلیون و 100 هزار تومان و نرخ پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان چند سال ساخت بین 700 هزار تا 900 هزار تومان است و این روزها تعداد انگشت شمار خریداران در بازار با سرمایه 20 تا 30 میلیون تومان قصد خرید دارند.