اولین همایش انبوه‌سازی و مدیریت هوشمند ساختمان

بیرجند- دنیای‌اقتصاد- محمد قربانی: اولین همایش انبوه‌سازی، صنعتی‌سازی و مدیریت هوشمند ساختمان فردا در بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار می‌شود. مهندس مصطفی امیری، عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان جنوبی و دبیر این همایش شناخت بیشتر و کاربردی کردن صنعتی‌سازی ساختمان در کنار انبوه‌سازی و ارتقای دانش و اطلاعات مجریان و سازندگان مسکن و انبوه‌سازان در جهت نیل به سیاست‌های دولت و تولید انبوه مسکن را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

امیری با اشاره به اهمیت انبوه‌سازی ساختمان، توجه به پروژه‌های مسکن مهر و ارتقای کیفیت ساخت‌و‌ساز در پروژه‌های مزبور و سایر اقدامات انبوه‌سازی در خراسان جنوبی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد. وی گفت: در این همایش ۳ کارگاه آموزشی با موضوع صنعتی‌سازی، مدیریت هوشمند ساختمان، نسل جدید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و بهره‌وری انرژی در ساختمان برگزار خواهد شد.

۱۰۰ انبوه‌ساز دارای پروانه در خراسان جنوبی

دبیر همایش انبوه‌سازی، صنعتی‌سازی و مدیریت هوشمند ساختمان خراسان جنوبی در ادامه گفت: ۱۰۰ نفر از انبوه‌سازان استان تعیین صلاحیت شده و برای آنان پروانه انبوه‌سازی صادرشده است. وی خاطرنشان کرد: فعالیت انبوه‌سازان از طریق انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان و سازمان مسکن و شهرسازی استان کنترل می‌شود.

عدم تامین تسهیلات بانکی مهمترین مشکل

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان جنوبی افزود: آنچه امروز انبوه‌سازان با آن مواجه هستند عدم تامین تسهیلات بانکی با توجه به منابع محدود بانک‌ها است.

وی افزود: طی۲ سال اخیر با توجه به سیاست‌های انقباضی صورت گرفته، انبوه‌سازان کشور از تسهیلات انبوه‌سازی به نفع مصرف‌کنندگان و خریداران مسکن محروم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عدم تولید مسکن و انبوه‌سازی خیلی از صنایع مرتبط با این صنعت را دچار رکود و کاهش تولید کرده است، افزود: عملکرد این صنایع در بخش‌های مختلف ساختمان شامل کاشی، آجر و فولاد در شهرستان‌ها کاملا مشهود است.بر اساس این گزارش در این همایش از ۳ نفر انبوه‌ساز برتر استان تجلیل خواهد شد و همچنین در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاه جانبی صنعت ساختمان نیز برپا می‌شود.