از متری یک میلیون تا 3 میلیون تومان
گروه مسکن - مهدیس فرقانی: در بازار مسکن محدوده امیرآباد شمالی بنا به اظهارات برخی از مشاوران املاک فعال در این منطقه علاوه بر تعداد کم خریداران در بازار، تعداد فروشندگان ملک نیز در بازار کاهش یافته است، چراکه خریداران از بازار استقبال نمی‌کنند و به همین جهت مالکان تصمیم به فروش ندارند.

از طرف دیگر هم فروشندگانی که حاضر باشند ملک خود را کمتر از قیمت منطقه به فروش برسانند اصلا در بازار نیست و واحدهای فروشی این منطقه عاری از تعلق وام خرید مسکن هستند و خریداران در بازار هم به دنبال همچنین موقعیت خریدی نیستند.
یکی از بنگاهداران واقع در خیابان امیرآباد شمالی وضعیت کنونی بازار مسکن محدوده امیرآباد شمالی را این طور شرح داد: بازار مسکن در زمان فعلی راکد است؛ چراکه فروشنده و خریدار مسکن در بازار نیست. اکثر خریداران با سرمایه‌ای نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان نزد ما مراجعه می‌کنند و با این مبلغ می‌توانند واحدی کمتر از ۲۰۰ متر چند سال ساخت یا واحد ۷۰ متری نوساز را خریداری کنند، اما مشکلی که در این زمینه خودنمایی می‌کند سطح توقع خریداران است، زیرا آنها توقع خرید واحدی با متراژ بالا و نوساز را دارند که این امر بعید است.
در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز در امیرآباد شمالی بین دو میلیون و 400 هزار تومان و قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان چند سال ساخت از یک میلیون و 800 هزار تا دو میلیون تومان از سوی مالکان اعلام می‌شود.