باهره دامغانی
این روزها اکثر افراد در بازار مسکن در تلاش هستند تا واحدی را خریداری کنند. در این بین آن دسته از افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند بیشتر از دیگران سعی دارند تا با کمک وام و حتی مستاجر ساکن در ملک، یک واحد بسیار کوچک را خریداری کنند.

طی چند سال گذشته در خیابان مشیریه تعداد واحدهای مسکونی نقلی بنا به میزان تقاضا در بازار مسکن این منطقه زیاد به چشم می‌خورد، اما بنا به گفته برخی از مشاوران املاک فعال در خیابان مشیریه مدتی است که ساخت‌وساز واحدهای نقلی در این منطقه کاهش یافته است و شواهد نشان می‌دهد که شهرداری مجوز ساخت واحدهای نقلی برای جایگزینی ملک‌های کلنگی این محدوده را نمی‌دهد؛ چراکه یکی از بنگاه‌داران خیابان مشیریه در این باره به دنیای اقتصاد گفت: در گذشته شهرداری برای یک ملک کلنگی با متراژ ۱۶۰ مترمربع، مجوز ساخت ۸ واحد مسکونی را ارائه می‌کرد، اما مدتی است که مجوز برای ساخت آپارتمان‌های تک‌واحدی داده می‌شود به همین دلیل تعداد واحدهای مسکونی متراژ کوچک در بازار مسکن مشیریه کاهش پیدا کرده است و به همین خاطر متقاضیان در بازار به سختی می‌توانند به واحدهای نقلی برای خرید دسترسی داشته باشند.
در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان نوساز مسکونی در خیابان مشیریه بین یک میلیون تا یک میلیون و 150 هزار تومان از سوی مالکان پیشنهاد شده است. قیمت‌های فعلی در بازار مسکن مشیریه در مقایسه با اوایل سال دچار تغییر خاصی نشده است به جز برخی از محله‌های مشیریه که واحدهای مسکونی، متری 20 هزار تومان افت قیمت داشته است.
یکی دیگر از مشاوران املاک گفت: اغلب خریداران با سرمایه ۲۰ میلیون تومانی برای خرید واحد مسکونی نزد ما مراجعه می‌کنند و انتظار دارند با کمک‌های جانبی که مالک در اختیار خریدارشان می‌گذارد، صاحبخانه شوند.