«امداد و نجات» برای مسکن مهر

امروز ۲۳ کارخانه تولید مسکن در حضور ۳ وزیر تعهد می‌دهند ۱۱۰۰ واحد مسکونی مهر را تا خرداد ۸۹ به‌صورت «کلید تحویل» به تهرانی‌ها واگذار کنند فرید قدیری

سه عضو کابینه صبح امروز عازم پرند می‌شوند تا در مراسمی ۲ ساعته، پایه‌های ۱۱۰۰ واحد مسکونی مهر را به کمک شرکت‌های صنعتی‌ساز، در زمین‌های ۹۹ ساله محکم کنند.

وزرای مسکن، صنعت و تعاون قرار است ساعت ۱۰ صبح امروز در شهر جدید پرند حضور یابند و بعد از سخنرانی درباره مسکن مهر، حوالی ظهر در فازهای ۳ و ۵ پرند، کلنگ احداث مسکن مهر را به روش صنعتی به زمین بزنند.وزارت مسکن سه ماه پیش ۱۱۷ هکتار از زمین‌های ۹۹ ساله در پرند را در اختیار یک شرکت وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو)، گذاشت تا این شرکت دولتی با کمک ۲۳ کارخانه‌ تولید مسکن، در فاصله کوتاهی عملیات ساخت‌ مسکن مهر را شروع کند.امروز این کارخانه‌ها در حضور سه وزیر تعهد خواهند داد که در خرداد سال ۸۹، ۱۱۰۰ واحد مسکونی مهر را به متقاضیان تحویل دهند.

هرچند متقاضیان این واحدها قرار است ثبت‌نام کنندگان مسکن مهر باشند، اما تا این لحظه درباره اسامی تعاونی‌هایی که قرار است این خانه‌‌ها برای آنها ساخته شود، اطلاع‌رسانی نشده است.

پروژه‌ای که سه وزیر مسکن، صنعت و تعاون آن را ترتیب داده‌اند، نمونه آزمایشی صنعتی‌سازی مسکن مهر خواهد بود تا عبرتی باشد برای سایر تعاونی‌های مسکن مهر که به جای سنتی‌سازی از تولیدات کارخانه‌های «مسکن‌سازی» استفاده کنند.

این پروژه ۱۱۰۰ واحدی بخشی از طرح احداث ۱۰ هزار مسکن مهر به شیوه صنعتی‌سازی است که در دولت نهم بین سه وزارتخانه مسکن، صنعت و تعاون برای اجرا تفاهم شد.

به نظر می‌رسد آنچه سه عضو کابینه را امروز دور هم جمع کرده، وضعیت نامناسب مسکن مهر در تهران است که باعث شده دولت در مقابل توقعی که برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها دارد، لااقل هزار واحد را به‌صورت آزمایشی احداث کند.