استاندار تهران مسکن مهر را از سیاست‌های محوری دولت برشمرد و از افتتاح و بهره‌برداری هفت هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر استان تهران در دهه فجر سال‌جاری خبر داد.

مرتضی تمدن در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای تامین مسکن استان گفت: بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر در استان در مرحله ساخت قرار داشته و ۳۸۸۴ واحد مسکونی نیز تاکنون احداث شده که در مرحله تحویل به متقاضیان است.

تمدن با ذکر اینکه سهمیه دو شهر جدید هشتگرد و پرند ۱۶۰ هزار واحد مسکونی است، تصریح کرد: در این دو شهر ۱۷۳۵ هکتار زمین به این امر اختصاص یافته که حدود ۱۵۰ هزار واحد نیز در حال آماده‌سازی است.

استاندار تهران در ادامه به خبرگزاری ایسنا توضیح داد: محصول مسکن مهر باید از یک رو منجر به صاحبخانه شدن افراد فاقد مسکن شده و از سوی دیگر نه تنها قیمت مسکن را تعدیل کند، بلکه ساماندهی و برنامه‌ریزی کمی و کیفی مسکن را نیز به دنبال داشته باشد.

تمدن با استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راهبردهای اجرایی و عملیاتی مسکن مهر، یادآورشد: مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در طرح مسکن مهر باید در نظر گرفته شود.

تمدن با بیان اینکه برای تسریع در امر مسکن مهر کارگروه معماری و شهرسازی ویژه مسکن مهر در سازمان مسکن و شهرسازی استان ایجاد شده است، گفت: هم‌اکنون مقدمات عملیات پی‌کنی این طرح به تعداد ۳۴ هزار و ۴۷۴ واحد در شهرستان‌های کرج، فیروزکوه، شهریار، پاکدشت، رباط‌کریم و دماوند آغاز شده است.

وی از معرفی ۳۵ هزار متقاضی جهت اخذ تسهیلات به بانک خبر داد و با ذکر اینکه ۴۸ هزار متقاضی نیز وجه ۱۰ میلیون ریال خود را واریز کرده‌اند، اظهار کرد: ۷۲ هزار و ۶۱۸ نفر جزو متقاضیان نهایی طرح مسکن مهر به جز شهرهای جدید هشتگرد و پرند هستند که برای همه این افراد زمین در اختیار اتحادیه‌ها یا انبوه‌سازان از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران قرار گرفته است.

استاندار تهران طرح مسکن مهر را یک اقدام بزرگ با ابعاد گسترده خواند و با بیان اینکه این طرح در استان تهران به دلایل مختلف از جمله مشکلات تامین زمین و تقاضای مسکن و شرایط خاص اجتماعی دارای پیچیدگی‌هایی است، تصریح کرد: در استان تهران کوچک‌ترین واحد احداث مسکن مهر بیش از دو هزار واحد بود که مکان‌یابی این پروژه‌ها با توجه به حوزه‌بندی،‌ تخصیص آب، معارضان زمین‌ها و مسائل معماری و شهرسازی نیازمند دقت بسیاری بود.