دوره اجاره‌های نجومی گذشته است؟

خبرنگار ستون نبض بازار دنیای اقتصاد پریروز نوشت: برخی بنگاه‌های مسکن برای اینکه نواقص آشکار یک واحد مسکونی نظیر نداشتن پارکینگ، آسانسور، تراس و انباری را از ذهن خریدار پاک کنند، به روش جدیدی برای بازاریابی روی آورده‌اند.

در این گزارش که سه شنبه به چاپ رسید اشاره شده بود: «بنگاه‌داری در محله سهروردی شمالی نرخ اجاره یک واحد مسکونی معمولی که بدون پارکینگ و آسانسور است را ۸‌ میلیون رهن و ۸۰۰‌ هزار تومان اجاره تعیین کرده و در پاسخ به مشتری‌ها برای توجیه این اجاره‌بهای نجومی‌می‌گوید: ملک مورد نظر در محله‌ای است که دو نمایشگاه اتومبیل خارجی در آن قرار دارد و خودروهای خارجی پارک شده در آن، کلاس محله و ملک را بالا برده است!»

سایت تابناک دیروز عین این گزارش را به نقل از دنیای اقتصاد منتشر کرد و نظر مردم را در این باره جویا شد. نظرات به شرح زیر است:

- ۵۸ متر ۸ میلیون ودیعه و ۸۰۰ تومان اجاره خدای من متری چند؟؟!!

- خوب او هر چه می‌خواهد بگوید شنونده باید عاقل باشد و گول این زبان بازی‌ها را نخورد.

- نمی‌خواهند که در ماشین آخرین سیستم اروپایی زندگی کنند. یک سقف می‌خواهند تا زن و بچه‌اش راحت باشند...

- دیگر دوران اجاره‌های نجومی‌مرد!

مردم پول مفت ندارند که جیب دلال‌ها را پر کنند.

- مساله غریبی نیست و در همه دنیا معمول است و به آن بازاریابی می‌گویند.

- سلام این کاری که شما ذکر کرده‌اید در مقابل دیگر کارهای آنان قابل تحمل‌تر است، من خودم به شهود رسیدم که در چند مورد بنگاه تا متوجه می‌شود ملکی با قیمت و شرایط خوب برای فروش گذاشته‌اند یک خریدار صوری پیدا می‌کنند و ملک را با کلی تخفیف خریداری می‌کنند و بعد در عرض چند روز با قیمت بالاتری می‌فروشند که این دلالی نادرست باعث بالا رفتن قیمت ملک و خرید گران مصرف‌کننده می‌شود.

- حالا نمی‌شود این مستاجر در مکان دیگری مسکن اجاره کنند که پارکینگ، انباری، شومینه، پکیج، آسانسور، بالکن و غیره داشته باشه ؟

- مردم با شعورتر از این حرف‌ها هستند.

- کلاهبرداری از راه جدید نه شگرد جدید.

- وضعیت مسکن در ایران از یک سال پیش تا حالا برعکس شده است. قیمت مسکن کمی‌کاهش داشته است، اما اجاره‌ها سر به فلک کشیده است. تا چه موقع این بی‌عدالتی را باید مردم تحمل کنند؟