خانه‌های متراژ کوچک بار دیگر مورد توجه قرار گرفتند
گروه مسکن - مهدیس فرقانی: تقارن این روزها با اعیاد مذهبی از یک سو و نزدیکی ماه‌های محرم و صفر از سوی دیگر باعث شده ، میزان ازدواج‌ها در هفته‌های اخیر افزایش یابد و در نتیجه بازار مسکن تکانی بخورد.

مشاوران املاک می‌گویند: سهم «عروس و دامادها» از متقاضیان خرید و اجاره مسکن افزایش پیدا کرده است. عروس و دامادها باعث شده‌اند خانه‌های متراژ کوچک در بورس خرید و فروش قرار بگیرد.
این در حالی است که اکثر مشاوران املاک معمولا نظر به این مساله دارند که انجام قراردادهای اجاره فصلی است به‌طوری که آخرین ماه از فصل زمستان و تابستان را زمان رونق بازار اجاره می‌دانند، اما از طرف دیگر انجام معاملات خرید و فروش مانند بازار اجاره فصلی نیست و در هر زمان صورت می‌گیرد.
به گزارش دنیای اقتصاد خبرها از بازار مسکن برخی از مناطق تهران حاکی از رونق بازار اجاره و فروش واحدهای مسکونی در نیمه فصل زمستان است، زیرا اکثر مشاوران املاک در رابطه با پیش آمدن این رونق لحظه‌ای به دنیای اقتصاد گفتند: با نزدیک شدن اعیاد رسمی و ایام ماه محرم این روزها سهم عروس و دامادها از دیگر مراجعه‌کنندگان به بازار مسکن برای اجاره یا خرید واحدهای مسکونی افزایش یافته است و رونق بازار عروسی باعث شده است تا بازار مسکن هم با رونق مواجه شود.
اغلب عروس و دامادها در مناطق جنوب تهران به دنبال خرید واحدهای وامدار و متراژ کوچک هستند. در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر متر‌مربع آپارتمان نوساز در خیابان وحدت اسلامی بین یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از سوی مالکان اعلام شده است.