گروه مسکن- هفته گذشته رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران بعد از بازدید از برج میلاد نامه محرمانه‌ای به شهردار تهران نوشت و از او درباره مواردی که مربوط به برج میلاد می‌شود پاسخ خواست. حمزه شکیب یک هفته برای دریافت پاسخ مهلت تعیین کرده است. خبرنگار دنیای اقتصاد در دو روز گذشته تلاش کرد از طریق روابط عمومی شهرداری تهران و همچنین سخنگوی شهردار درباره جزئیات نامه اطلاع کسب کند اما در پاسخ شنید به دلیل بسیج کلیه عوامل شهرداری تهران برای اتمام تونل توحید که با ابلاغ قالیباف صورت گرفته، فعلا کسی پاسخگوی سوالات مربوط به برج میلاد نیست.

به گزارش دنیای اقتصاد در شرایطی که بارها و بارها

اولویت بندی پروژه‌های شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، تمامی هم و غم شهرداری تهران به پایان رساندن پروژه تونل توحید و افتتاح به موقع آن است و پروژه‌های مهم و هزینه‌بری که تقریبا همپای تونل توحید و شاید بیشتر از آن هزینه داشته، رها شده است. برجی که در مرحله انجام مناقصات و مزایده‌ها توقف کرده و وارد حاشیه‌های تازه ای شده و همین حواشی باعث شده که رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در نامه محرمانه‌ای خواستار پاسخگویی مسوولین مرتبط شهرداری تهران به این سوالات شود. شکیب در همین رابطه تاکید کرد که موضوع این نامه محرمانه ربطی به مسائل فنی و عمرانی برج ندارد.این در حالی است که چندی پیش مناقصه یکی از رستوران‌های برج میلاد به تعویق افتاده و علت آن نیز مشخص نشده است.

در این میان بازدید‌های پی در پی اعضای شورای شهر نیز از این پروژه نشان دهنده حساسیت اعضای شورا درباره این سازه است و حمزه شکیب نیز در یکی از این بازدید‌ها اعلام کرد که دلیل این همه شتاب برای بازدید عمومی شهروندان از برج معلوم نیست و این سازه از نظر فنی و عمرانی هنوز آماده پذیرایی از شهروندان نیست.به گزارش دنیای‌اقتصاد، به غیر از پیشرفت کند عمرانی این برج و تعجیل پایتخت نشینان برای بازدید و استفاده از امکاناتی چون رستوران و... گویا مسوولین مرتبط عجله چندانی برای افتتاح فاز‌های مختلف ندارند.

این در حالی است که یکی از مهمترین دستورهای جلسه دیروز شورای شهر تهران، الزام شهرداری برای واگذاری پروژه‌ها در قالب مناقصه بود و این به آن معناست که با تصویب این دستوالعمل و تعیین ضوابط اجرایی و نحوه واگذاری پروژه‌های عمرانی و پیمانکاران در جلسه شورای شهر، کلیه پروژه‌ها با رعایت صرفه و صلاح شهرداری و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه بویژه آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار می‌شود و همچنین کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته شهرداری تهران نیز در قالب آیین نامه مالی و معاملاتی مرتبط که مصوب شورای شهر است عمل خواهند کرد. از سوی دیگر در این آیین‌نامه مقررشد برآورد نمودن حجم کار، اقلام و واحدهای هزینه و مدت زمان اجرا در زمان ارایه برنامه عملیاتی سالیانه پروژه‌های عمرانی به شورای شهر جهت تصویب ارائه شود.