گروه مسکن - لیلا درخشان‌: ایرج رهبر -رییس انجمن انبوه سازان استان تهران -در گفت‌و‌گو با دنیای اقتصاد بااشاره به برگزاری نشست نمایندگان انجمن‌های انبوه‌سازان سراسر کشور با وزیر مسکن و شهرسازی از تاسیس دفتر انبوه‌سازان در وزارت مسکن خبر داد. وی گفت‌: این جلسه در راستای ایجاد تعامل دو طرفه بین انبوه‌سازان و وزارت مسکن و شهرسازی و تقویت جایگاه این صنف و ساماندهی وضعیت بازار ساخت مسکن به ویژه تسریع در روند اجرای مسکن مهر برگزار شد. به گفته رهبر بعد از راه‌اندازی دفتر انبوه‌سازی در وزارت مسکن و شهرسازی به احتمال زیاد برای تعیین رییس این دفتر در میان انبوه‌سازان رای‌گیری خواهد شد تا به دنبال آن امکان تعامل دوطرفه بین انجمن انبوه‌سازان و وزارت مسکن و شهرسازی برقرار شود. وی در ادامه در پاسخ به سوال دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه آیا در دوره وزارت مهندس سعیدی کیا سابقه داشته است که ایشان با انبوه‌سازان جلسه داشته باشند یا خیر گفت‌: تنها دیداری که انبوه‌سازان با وزیر مسکن و شهرسازی داشتند به اولین سال دوره وزارت ایشان برمی گردد که آن هم در قالب یک گردهمایی در مشهد بود. رهبر اظهار داشت‌: برگزاری نشست علی نیکزاد با انبوه‌سازان شروع خوبی است که امیدواریم این مساله ادامه داشته باشد و از سویی دیگر انتظار داریم پیشنهادات انبوه‌سازان جنبه عملیاتی داشته باشد و فقط به جلسه و نشست ختم نشود. در همین حال به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از روابط عمومی وزارت مسکن و شهرسازی در نشست انبوه‌سازان با وزیر مسکن و شهرسازی که عصر چهارشنبه هفته گذشته در وزارت مسکن برگزار شد وزیر در این نشست ضمن شنیدن پیشنهادها و انتقادهای انبوه‌سازان، گفت: رویکرد دولت دهم رونق بخشی به ساخت‌و‌ساز و تولید سالانه ۵/۱میلیون واحد مسکونی مهر است.وی افزود: شهرداری‌ها در باب تراکم و صدور پروانه ساخت، شرکت‌های آب، فاضلاب، برق و گاز، سازمان نظام مهندسی در باب نظارت بر فاز سه مسکن مهر در کنار نظارت و پیگیری سازمان‌های مسکن و شهرسازی سراسر کشور بر اجرای جدی و سریع‌تر مسکن مهر همکاری خواهند کرد.

نیکزاد خطاب به انبوه‌سازان حاضر در نشست گفت: وزارت مسکن و شهرسازی به دنبال این است که به شکل جدی از توان انبوه‌سازان کشور استفاده کند و در این خصوص لازم است جایگاه این صنف بیش از پیش تعریف و تقویت شود.

وی ادامه داد: روسای سازمان‌های مسکن و شهرسازی در هر استان موظف خواهند بود کیفیت، زمان و میانگین قیمت توافق شده هر مترمربع مسکن در آستانه ساخت از سوی انبوه‌سازان را بررسی و توافق کنند.