کوروش مقدم - مدتی پیش شهرداری تهران به منظور افزایش توان مالی خود و نیز در راستای شفاف‌سازی، اقدام به عقد قراردادی با یک شرکت اروپایی جهت رتبه‌بندی مالی و دریافت ریتینگ بین‌المللی نمود. بر اساس قواعد رتبه‌بندی، چنانچه سازمان یا شرکتی دارای ریتینگ بین‌المللی باشد با تایید بالاترین مقام آن سازمان می‌تواند از نهادهای مالی فاینانس و وام دریافت کند.

با دریافت رتبه‌بندی مالی، شهرداری تهران اولین سازمان در شهرداری‌های کشور خواهد بود که به این مهم دست می‌یابد و سطح شهرداری تهران برای توسعه و آبادانی شهر برداشته شد؛ چراکه زمانی می‌توان پروژه‌های عمرانی را یکی پس از دیگری کلنگ زد که دغدغه‌های مالی جایی در مدیریت کلان شهرداری نداشته باشد.

اکنون که تهران به کارگاهی بزرگ تبدیل شده است، نمی‌توان از تزریق به موقع مالی پروژه‌ها صرف نظر کرد.

به هر روی دریافت رتبه‌بندی مالی می‌تواند پشتوانه‌های مالی شهرداری تهران را به گونه ای فراهم کند که پس از اعلام نظر شرکت اروپایی گشایش‌های اعتباری مناسبی برای شهرداری تهران فراهم شود.

شهرداری تهران با داشتن بودجه ای معادل ۸هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی، بزرگ‌ترین شهرداری چه به لحاظ درآمدی، هزینه‌ای، عمران، نگهداشت شهر و ... است که با اخذ چنین رتبه بین‌المللی، توسعه شهر، سرعت افزون‌تری به خود خواهد گرفت.