رکود بازار مسکن صوری است؛ چراکه نقدینگی در بازار وجود دارد، اما افراد اقدام به خرید خانه نمی‌کنند به‌علاوه در دوران رکود قیمت‌ها باید کاهش یابد، اما چنین اتفاقی نمی‌افتد. محمدعلی پورشیرازی، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با «ایسنا» با اعلام این مطلب گفت : کاهش قیمت مسکن پس از افزایش چند ده درصدی آن اتفاق افتاده است و این کاهش جزئی را نمی‌توان نشانگر ارزان شدن خانه دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه مسکن کالای مصرفی است، افزود: در کشور ما به ویژه در سال‌های اخیر مسکن تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده و چنین فاجعه‌ای را به بار آورده است.

پورشیرازی به دخالت دولت در امور اقتصادی اشاره و درباره طرح مسکن مهر تصریح کرد: اگر طرح مسکن مهر درست بود چرا افراد زیادی از این طرح انصراف داده‌اند؟ به عبارت دیگر برای این طرح بازار دائمی ایجاد شده که در حد صحبت باقی می‌ماند و چگونگی ساخت و تحول این مسکن‌ها مشخص نیست.

این کارشناس مسکن ادامه داد: سیاست‌ کشور نباید به فرد متکی باشد به همین دلیل برنامه‌های پنج ساله تعریف شده است. پورشیرازی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد طرح مسکن مهر بتواند نیازهای مردم را تامین کند، اذعان کرد: دولت باید سیاستگذار باشد و با اتخاذ سیاست‌های خاص وضعیت مسکن را پیچیده نکند.