انبوه‌سازان آرام آرام از بازارخارج می‌شوند

دولت جدیت بیشتری در اعطای تسهیلات به سازندگان نشان دهد

گروه مسکن- رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران تنها راهکار برون رفت از رکود مسکن را تزریق تسهیلات به سازندگان حرفه‌ای مسکن عنوان می‌کند. مهدی موذن البته فراهم شدن شرایط روانی و تشویق مردم به خرید را نیز به عنوان راهکار دیگری برای خروج از رکود مسکن می‌داند.

وی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این مطلب افزود: عدم اعطای تسهیلات بانکی موجب شده تا برخی از انبوه‌سازان آرام آرام از صحنه ساخت‌وساز خارج شوند. بنابراین دولت باید جدیت بیشتری در اعطای تسهیلات به انبوه‌سازان از خود نشان دهد.

رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان اظهار داشت: مساله مسکن و اقتصاد مسکن از جریان عمومی اقتصاد کشور جدا نیست؛ چرا که به هر حال رکود مسکن وضعیت خوبی را برای کل اقتصاد کشور به ارمغان نخواهد آورد.

وی ادامه داد: ۱۰درصد شاغلان کشور در بخش مسکن فعالیت دارند و ۳۰درصد سرمایه در گردش کشور در بخش ساختمان است، پس می‌بینیم که رکود در بخش مسکن چه تاثیر عظیمی در سایر بخش‌های اقتصادی به همراه دارد.

وی تصریح کرد: مطمئنا منفعل شدن و دعوت کردن مردم و متقاضیان مسکن به انتظار نمی‌تواند برای بخش مسکن مفید باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت وام ۳۰میلیونی ساخت مسکن نمی‌تواند نگاه زیربنایی برای توسعه ساخت‌وساز مسکن باشد، تاکید کرد: افزایش وام ساخت به ۳۰میلیون تومان حاکی از این است که یکپارچگی در تصمیمات کلان در بخش ساختمان دیده نمی‌شود.

موذن خاطرنشان کرد: وام ۳۰میلیون تومانی ساخت به متقاضیانی که در بانک سپرده‌گذاری کنند، پرداخت می‌شود، بنابراین این موضوع می‌تواند به طور غیرمستقیم قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار دهد.