شرایط جدید بازدید از برج میلاد

عکس: احسان سلطانی مقدم

۱۷۱هزار نفر پشت درهای برج میلاد

تهیه بلیت ۱۰۰۰ تومانی الزامی است

محاسبات دنیای‌اقتصاد بر مبنای برنامه بازدید از برج میلاد: بازدید به روز، از سال ۹۷ ممکن می‌شود

گروه مسکن- سحرباباخانی: درحال حاضر ۱۷۱هزار نفر پشت در برج میلاد منتظرند تا طبق برنامه هفتگی بازدید از برج بتوانند تهران را از بالاترین نقطه ممکن مشاهده کنند.

در برنامه تازه تدوین شده بازدید از برج میلاد آمده است؛ اولویت با کسانی است که از سال گذشته تاکنون در سایت شهرداری تهران شرکت کرده‌اند این افراد می‌توانند در روزهای یکشنبه ،سه شنبه و پنج‌شنبه با تهیه بلیت هزار تومانی از ساعت ۴ تا ۸ شب از برج بازدید کنند. بازدید به صورت گروهی و در قالب تیم‌های ۲۰ نفره انجام می‌شود و هر گروه به طور متوسط ۳۰ دقیقه فرصت رویت برج میلاد را از نزدیک دارند.

محاسبات خبرنگار دنیای اقتصاد بر مبنای آنچه مدیر روابط عمومی شرکت میلاد آسمان (بهره‌بردار برج) درباره برنامه بازدید عنوان کرده، نشان می‌دهد ۷ سال و ۴ ماه زمان لازم است تا همه ۱۷۱هزار نفر ثبت‌نام کننده بتوانند از برج میلاد دیدن کنند.

بنابر این احتمالا بازدید به روز از برج میلاد به سال ۱۳۹۷ موکول خواهد شد، هرچند تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل برج میلاد این احتمال را تقویت می‌کند که بازدید از این برج خیلی زودتر از پیش‌بینی‌های موجود صورت بگیرد.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، مدیر روابط عمومی شرکت میلاد آسمان که مسوولیت بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف برج میلاد را بر عهده دارد در توضیح شرایط جدید برای بازدیدکنندگان به دنیای اقتصاد گفت: بر خلاف برخی موضع‌گیری‌ها و مخالفت‌ها مبنی بر ادامه بازدید عمومی از برج بازدید عمومی بر اساس اولویت‌بندی در ثبت نام سایت شهرداری انجام می‌شود، ولی برای تسریع در این بازدید ها قرار است از هفته آینده به غیر از روزهای یکشنبه و پنج‌شنبه روزهای سه شنبه نیز برای بازدید در نظر گرفته شود.

قمی همچنین درباره نحوه بازدیدهای انجام شده یادآور شد:تا به امروز از ساعت ۴ تا ۸ بعدازظهر متقاضیان در قالب گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره ،ظرف مدت ۳۰ دقیقه (بسته به شرایط آب و هوایی راس برج) از این سازه دیدن کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به قیمت بلیت ۱۰۰۰ تومانی برای ورود به برج گفت:کلیه نرخ‌های اعلام شده بر اساس پیشنهاد شرکت بهره‌بردار و در نهایت تایید شورای اسلامی شهر تهران از بازدیدکنندگان دریافت می‌شود و تا به امروز هیچ فردی به شکل رایگان از این سازه دیدن نکرده است و حتی بازدید‌های گروهی نیز با سفارش شهرداری مشمول تخفیف شده، ولی به شکل رایگان انجام نشده است.

مدیر روابط عمومی شرکت میلاد آسمان همچنین درباره زمان افتتاح نهایی از رستوران گردان این برج به دنیای اقتصاد گفت: اولین رستوران گردان برج میلاد ظرف یک ماه آینده افتتاح می‌شود و دومین رستوران هم ۳ ماه بعد از آن افتتاح خواهد شد.

وی درباره نحوه استفاده از این رستوران‌ها گفت: هیچ نوبت‌بندی برای استفاده از رستوران‌ها وجود ندارد و استفاده برای عموم آزاد است و مراجعین باید تنها ۱۰۰۰ تومان ورودی برج را پرداخت کنند، ولی هنوز راجع به قیمت فهرست‌ غذاها تصمیم‌گیری نشده است.

قمی تاکید کرد: بازدیدها مانند گذشته ادامه خواهد داشت و سایت شهرداری تهران از طریق sms روز و ساعت دقیق بازدید را به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌کند.

با استناد به آمارهای ارائه شده توسط این مقام مسوول و با در نظر گرفتن سه بار در هفته بازدید عمومی در هر هفته و هر بار ۴ ساعت برای گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره می‌توان به این نتیجه رسید که برای بازدید تمامی ثبت نام کنندگان ۷ سال و ۴ ماه زمان لازم است تا تمامی متقاضیان بتوانند از برج میلاد بازدید کنند؛ چراکه تا به امروز ۱۵هزار نفر از برج بازدید کرده اند و این آمار از ۱۸۶هزار نفر کسر شده و ۱۷۱هزار نفر در انتظار بازدید از این برج به سر می‌برند.

این در حالی است که از زمان افتتاح برج تا به امروز ۸۰هزار نفر از شهروندان تهرانی در قالب گروه‌های مختلف با هماهنگی شرکت یادمان سازه از این برج دیدن کرده‌اند.

با این وجود به نظر می‌رسد با تمهیدات شرکت میلاد آسمان و اضافه کردن روزهای بازدید، روند بازدید عمومی تسریع شده و شهروندان باگذشت زمان کوتاه‌تری از درخواست خود از این برج دیدن خواهند کرد.