گروه مسکن- سحر باباخانی: هرچه به پایان زمان قانونی برای اعلام لیست وزرای کابینه دهم نزدیک می‌شویم، حساسیت‌ها و پیگیری‌ها نسبت به برخی وزارتخانه‌های کلیدی بیشتر می‌شود.

وزارت مسکن از آن جمله وزارتخانه‌هایی است که انتخاب رییس برای آن در سیل توجهات قرار دارد.

این وزارتخانه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی را هم‌اکنون در دست اجرا دارد که مردم به عنوان طرف اصلی این پروژه برایشان مهم است که در دوره جدید چه کسی قرار است مسوول به سرانجام رساندن آن شود.

نام این پروژه مسکن مهر است و در حال حاضر بیش‌از ۲‌میلیون خانوار در آن ثبت‌نام کرده‌اند و منتظر ساخت و تحویل خانه‌ها هستند.

در هفته‌های اخیر برخی سایت‌های خبری گزینه‌هایی را به عنوان نظر دولت در انتخاب وزیر مسکن اعلام کردند که البته نام محمد سعیدی‌کیا وزیر فعلی نیز در آن به چشم می‌خورد.

اما به نظر می‌رسد این اسامی در حد شایعه مطرح شده‌اند و هنوز گزینه قطعی مشخص نشده است.

ابوالقاسم رحمانی مخبر کمیسیون عمران در پاسخ به پرسش «دنیای اقتصاد» مبنی‌بر اینکه آیا تا به امروز نمایندگان کمیسیون عمران گزینه‌های پیشنهادی برای وزرات مسکن را بررسی کرده‌اند یا خیر گفت: به نظر ما گزینه‌های فعلی در حد شایعه هستند و هیچ اسمی رسما اعلام نشده است تا مجلس بر روی آن فکر کند یا برنامه‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

مخبر کمیسیون عمران همچنین با اشاره به این مطلب که در سال‌های گذشته در بخش مسکن موفق نبوده‌ایم، گفت: در بازار مسکن فعلی عرضه و تقاضا با یکدیگر هماهنگ نبوده و متقاضیان مسکن از بخش خصوصی به پروژه‌های دولتی مثل مسکن مهر سوق داده شده‌اند، این در حالی است که در حال حاضر باید سالانه حداقل یک‌میلیون واحد مسکونی ساخته شود و برای رسیدن به این هدف با مشارکت بخش خصوصی به ۲۵ تا ۳۰‌هزار میلیارد‌تومان تسهیلات نقدی نیاز است.

اسامی شایعه است

در همین رابطه محمد حسین مقیمی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با تکذیب اعلام کاندیداهای پست وزرات مسکن توسط ریاست‌جمهوری تا این لحظه و بررسی و نظرسنجی از اعضای کمیسیون عمران در این‌باره به «دنیای اقتصاد» گفت: تا به امروز هیچ فردی به شکل رسمی به عنوان کاندید در پست وزرات مسکن و شهرسازی معرفی نشده و اعضای کمیسیون عمران تا زمانی که اسامی کاندیداها ۱۵ روز پس از تحلیف ریاست‌جمهوری به صورت رسمی و مکتوب اعلام نشود، درباره هیچ گزینه احتمالی اظهار نظر نخواهند کرد.

این درحالی‌است که ایرنا(خبرگزاری دولت) روز گذشته مجددا از محمد علی‌آبادی و علی نیک‌زاد به ‌عنوان نامزدهای مطرح در کنار محمد سعیدی‌کیا برای تصدی پست وزارت مسکن در کابینه دهم خبرداده‌است.