اتکای درآمد تهران به ساخت‌وساز کاهش می‌یابد

اجرای کامل طرح جامع درآمدهای پایدار، سبد درآمدی شهرداری را تغییر داده و از اتکای ۴۰‌درصدی به ساخت‌وساز که درآمد ناپایدار و نیمه پایدار است کاسته و به درآمد کاملا پایدار افزوده می‌شود. حسین محمد پورزرندی؛ معاون مالی و اداری شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تاکنون با اجرای این طرح اتکای شهرداری تهران به درآمدهای حاصل از ساخت‌وساز به ۷۵‌درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: براساس این طرح شهرداری تهران که با برنامه‌ریزی‌هایی که روی عوارض سالانه انجام داده است، میزان ۵‌درصد از درآمدهای ناشی از ساخت‌وساز کاسته و بر درآمدهای پایدار افزوده می‌شود.

وی درخصوص نقش درآمدهای پایدار گفت: چنانچه این درآمدها به طور کامل محقق شود، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دقیق‌تر و بلندمدت‌تر خواهد شد و هر گونه کاهش ساخت‌وساز نمی‌تواند روی اجرای پروژه‌ها اثرگذار باشد.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران تصریح کرد: به منظور تشویق شهروندان تهرانی در مشارکت عمران و آبادانی شهر و همچنین تحقق درآمدهای پایدار به عنوان فرهنگ مشارکت‌پذیری شهروندان، شهرداری تهران در دو سال گذشته اقدام به اهدای جوایز به خوش‌حسابان عوارض کرده است.