گروه مسکن - مهدیس فرقانی: این روزها خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی نوساز در منطقه مهرآباد داغ‌تر از معاملات مربوط به آپارتمان‌های چند سال ساخت است؛ زیرا قیمت آپارتمان نوساز و چندسال ساخت نزدیک به هم هستند‌. یکی از مشاوران املاک واقع در مهر آباد قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز را بین یک میلیون و 100‌هزار تا یک میلیون و 200‌هزار تومان و قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان چند سال ساخت را بین یک میلیون تا یک میلیون و 100‌هزار تومان از سوی مالکان اعلام کرد‌.

با این حساب خریداران ترجیح می‌دهند که اگر قصد خرید ملک دارند به علت تفاضل کم قیمت بین واحدهای مسکونی نوساز و چند سال ساخت‌، واحد نوساز را خریداری کنند؛ البته شایان ذکر است که رکود همچنان بر سر بازار مسکن مهرآباد سایه افکنده است؛ اما با این وجود اگر قرار باشد معامله و خرید و فروشی در باب واحد مسکونی صورت بگیرد، آپارتمان نوساز نیز معامله می‌شود‌.
وی در ادامه افزود‌: «شنیده‌ها از بازار حاکی از آن است که برخی از فروشندگان قیمت‌های نسبتا بالایی برای ملک خود پیشنهاد می‌کنند که این قیمت‌ها در عرف بازار نیست‌. همچنین قیمت هر متر مربع آپارتمان در منطقه مهرآباد حدود 200‌هزار تومان در مقایسه با 4 ماه گذشته با کاهش مواجه بوده است‌.»