گروه مسکن - مهدیس فرقانی‌: بازار خرید و فروش آپارتمان این روزها با کمی‌تحول از لحاظ رونق روبه‌رو شده است، اما در همین جا این نکته را باید خاطرنشان کرد که این رونق نوپا است و هنوز به طور کامل در تمام مناطق تهران فراگیر نشده است.

روزنامه دنیای اقتصاد با پرس و جوی روزانه وضعیت بازار مسکن از مشاوران املاک مناطق مختلف تهران به این موضوع اشاره می‌کند که در گذشته نزدیک، بسیاری از خریداران کاهش قیمت مسکن را کافی نمی‌دانستند و انتظار هر چه بیشتر افت قیمت را از بازار داشتند، اما بنا به گفته برخی از مشاوران املاک مدتی است که تعداد خریداران در بازار کمی ‌افزایش یافته است؛ بدان معنا که اگر تا دیروز خریداران تنها برای پرس و جو به بنگاه‌ها مراجعه می‌کردند، اما امروز برای خرید قطعی مراجعه می‌کنند. یکی از مشاوران املاک که در منطقه شمال تهران فعالیت می‌کند، گفت‌: اکثر خریداران به این باور رسیده‌اند که قیمت‌ها به کف رسیده و دیگر امکان کاهش قیمت بیشتر وجود ندارد، به همین علت تصمیم به خرید گرفته‌اند‌.
قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز در سنبل در منطقه فرمانیه بین 2‌میلیون و 700‌هزار تا 3‌میلیون تومان و قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان چند سال ساخت بین 2‌میلیون و 400‌هزار تا 2‌میلیون و 700‌هزار تومان از سوی مالکان تعیین شده است‌.