آموزش آکادمیک به مشاوران املاک

گروه مسکن- اتحادیه کشوری مشاوران املاک با همکاری موسسه مطالعات و پژوهش‌های وزارت بازرگانی، برنامه آموزش علمی -کاربردی را برای مشاوران املاک اجرا می‌کند. این، اولین اقدام اتحادیه تازه تاسیس مشاوران املاک کشور است که از هفته جاری با امضای تفاهم‌نامه با مرکز آموزش وزارت بازرگانی، رسما به اجرا گذاشته می‌شود.

در بسیاری از کشورها مشاوران املاک همچون سایر مشاغل دارای تحصیلات مرتبط هستند، اما در کشور ما تاکنون چنین فضایی برای یادگیری آکادمیک وجود نداشته است.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک دراین باره به دنیای‌اقتصاد گفت: مشاوران املاک، واسطه بین خریدار و فروشنده ملک هستند و باید علاوه بر تجربه کاری، از مسائل حقوقی، صنفی و قوانین مرتبط با عقد قرارداد ملکی و همچنین مهارت‌های لازم برای واسطه‌گری در بازار مسکن اطلاع کافی داشته باشند، به همین خاطر بنا داریم برای مشاوران املاک سراسر کشور یکسری مراکز آموزشی احداث کنیم تا با همکاری دانشگاه جامع علمی-کاربردی و مرکز پژوهش‌های وزارت بازرگانی مهارت علمی بنگاه‌های مسکن را ارتقا ببخشیم.خسروی تصریح کرد: این مراکز آموزشی به زودی کار خود را شروع خواهند کرد و از چندروز آینده آمادگی داریم از مشاوران املاک برای شرکت در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام به عمل آوریم.

کارگاه‌های آموزش «مهارت‌های ارتباط موثر»

قلی خسروی همچنین گفت: مرکز آموزش وزارت بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با هماهنگی اتحادیه کشوری مشاوران املاک به زودی طرح برگزاری کارگاه‌های آموزش کوتاه مدت مخصوص هیات‌مدیره اتحادیه‌های استانی را اجرا می‌کند که در فاز اول هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تحت آموزش قرار خواهند گرفت. این کارگاه‌ها تحت عنوان مهارت‌های ارتباط موثر برگزار می‌شود.