گروه مسکن - مهدیس فرقانی‌: برخی مشاوران املاک در یکی از مناطق تهران معتقدند قیمت مسکن طی یکسال گذشته به قدری کاهش پیدا کرده که اکنون بازار مسکن کشش کاهش بیشتر قیمت‌ها را ندارد.

وضعیت بازار مسکن در خیابان سلسبیل که نام قدیمی خیابان رودکی است، همچنان با رکود دست و پنجه نرم می‌کند‌. تعداد انگشت شمار خریدار در بازار به دنبال واحدهایی با نهایت قیمت ۶۰‌میلیون تومان هستند‌.
بنا به اظهارات یک مشاور املاک در خیابان رودکی قیمت ملک 60‌میلیون تومانی در این محدوده به واحدهای زیر 50 متر مربع ، بالای 5 سال ساخت و بهره‌مند از وام مربوط می‌شود که این نوع ملک درخواستی در بازار بسیار کم پیدا می‌شود، زیرا توقع اکثریت یا بهتر است گفته شود تمام مشتریان در بازار یک شکل است؛ با این حساب میزان توقع از بازار بیش از میزان توان بازار است‌.
در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز درحد فاصل ابتدای خیابان رودکی تا انتهای آن که به میدان توحید منتهی می‌شود بین یک‌میلیون و ۲۵۰‌هزار تا یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان از سوی مالکان تعیین شده است.
آن دسته از مالکان املاک اجاره ای که سال گذشته نرخ اجاره بهای مناسبی را برای مستاجر خود در نظر گرفته بودند امسال نرخ اجاره بها را افزایش نداده اند و از طرف دیگر آنهایی که سال گذشته نرخ اجاره بالایی را اعلام کرده بودند هم اکنون کاهش نرخ‌ها را در میزان اجاره بها اعمال کرد‌ه‌اند‌.