تداوم رکود مسکن آمریکا تا سال 2011

موسسه بیمه رهن پی ام آی گروپ آمریکا پیش‌بینی کرد‌، با توجه به افزایش بیکاری و رشد تعداد بی‌خانمان‌ها‌، قیمت مسکن در بیش از نیمی از شهرهای آمریکا تا سه ماه نخست ۲۰۱۱ کاهش خواهد یافت. به گزارش فارس، والنوت کریک از موسسه پی ام آی تاکید کرد: شانس و احتمال کاهش قیمت مسکن در ۳۰ شهر از ۵۰ شهر بزرگ آمریکا تا ۳۱ مارس ۲۰۱۱ بیش از ۷۵‌درصد است‌. پیش‌بینی می‌شود، کلیه مناطق آمریکا با کاهش شدید قیمت مسکن روبه‌رو شوند و ایالت‌های کالیفرنیا‌، فلوریدا‌، نوادا و آریزونا با بیشترین میزان کاهش قیمت مسکن روبه‌رو خواهند شد‌.

به گزارش بلومبرگ، وی تصریح کرد: بخش مسکن آمریکا به شدت تحت تاثیر شوک ناشی از کاهش تقاضا‌، افزایش بیکاری و شوک عرضه ناشی از افزایش تعداد بی‌خانمان‌ها روبه‌رو شده است‌. بر اساس این گزارش‌، قیمت مسکن در ۲۰ شهر بزرگ آمریکا طی ماه آوریل بیش از ۱/۱۸‌درصد کاهش داشته است‌. این رقم طی ماه مارس نیز با کاهش ۷/۱۸‌درصدی روبه‌رو شده است‌.

دویچه بانک در همین باره پیش‌بینی کرد‌، قیمت مسکن در آمریکا نسبت به رکورد های آن در سال‌های گذشته بیش از ۷/۴۱‌درصد کاهش خواهد داشت‌. بر این اساس‌، شانس کاهش قیمت مسکن در ۱۵ منطقه در آمریکا تا سال ۲۰۱۱ بیش از ۹۹‌درصد است‌. این مناطق شامل میامی‌، فورت لندردال‌، وست پالم بیچ‌، اورلاندو‌، تامپا و جکسون ویل در فلوریدا‌، ریورساید‌، لس آنجلس‌، سانتا انا‌، ساکرامنتو و سان دیگو در کالیفرنیا‌، لاس وگاس‌، فونیکس‌، پروویدنس‌، رود آیلاند و دیترویت است‌.

ادیسون و نیوارک در نیوجرسی نیز شانس ۹۷ و ۹۶‌درصدی دارند‌. این احتمال برای شهر نیویورک نیز بیش از ۸۸‌درصد است‌.

این رقم برای شهر واشنگتن ۹۲‌درصد‌، پورتلند‌، اورگون و بالتیمور هر یک ۹۰‌درصد‌، آتلانتا ۸۱‌درصد‌، بوستون ۸۰‌درصد‌، سن خوزه کالیفرنیا ۷۸‌درصد و مینیاپولیس ۷۵‌درصد برآورد شده است‌.