گروه مسکن- مهدیس فرقانی: وضعیت بازار مسکن در خیابان شیخ بهائی که در حد فاصل خیابان وحدت اسلامی و پل امیربهادر واقع شده بنا به گفته برخی از مشاوران املاک تعریفی ندارد و آنها در یک ماه گذشته معامله‌ای در باب خرید و فروش نداشته‌اند و به همین جهت از تعداد فایل‌های فروش در بنگاه‌های این محدوده کاسته شده است.

قیمت فروش ملک نسبت به اواخر سال گذشته تغییر محسوسی نداشته و هم‌اکنون خریداران کمتری حاضر به ریسک برای خرید ملک هستند، زیرا آنها بر این باورند که طی این مدت طولانی چون قیمت ملک کاهش یافته پس افت قیمت هنوز ادامه خواهد داشت، در نتیجه آنها توقع کاهش هر چه بیشتر قیمت را انتظار دارند.
در مورد وضعیت بازار اجاره هم باید گفت که اکثر مالکان مشتاق به تمدید اجاره ملک خود با مستاجران هستند و بیشتر فایل‌های اجاره بدون افزایش نرخ اجاره به‌دست بنگاهداران سپرده شده است، چراکه مالکان به خوبی به این مساله واقف هستند که با شرایط فعلی بازار، مستاجر کمتر پیدا می‌شود و با افزایش میزان نرخ اجاره بهای ملک خود مطمئن هستند که مستاجر خود را از دست خواهند داد.
هم‌اکنون قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز در محدوده خیابان شیخ بهائی بین یک میلیون و ۳۰۰هزار تا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان است که البته این مشاور می گوید: این قیمتی که در بازار تعیین شده است بیشتر از عرف قیمتی است که باید باشد. با این حساب نرخ قیمت اعلام شده از سوی مالکان در حدی است که درخور این منطقه نیست.