زمان خروج از رکود مسکن

کاهش قیمت مسکن قبل از آن که طرح مسکن مهر به مرحله عمل برسد شروع شد

کارشناس ارشد حوزه مسکن و نویسنده طرح جامع مسکن پیش‌بینی کرد، رکود از اوایل سال آینده کم‌کم از بازار مسکن خارج می‌شود و اگر اتفاق خاصی نیفتد از سال آینده وارد دوره بهتری خواهیم شد. مینو رفیعی افزود: طی دو سال آینده تعداد قابل توجهی از واحدهای طرح مسکن مهر ساخته خواهد شد و رسیدن آن به دست گروه‌های هدف بستگی به عملکرد دولت دارد.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه برای خارج شدن از رکود باید اقدام به اتخاذ سیاست‌های ضربتی کرد، خاطرنشان کرد: مشکل کمبود مسکن و رکود بازار مسکن باهم در ارتباط هستند و هدف از خارج شدن از رکود کسب سود عده‌ای از افراد نیست، بلکه هدف برابر شدن عرضه و تقاضا و تامین مسکن برای گروه‌های مختلف جامعه است.

رفیعی افزود: دولت باید در نحوه اجرای طرح مسکن مهر نظارت بیشتری داشته باشد.

منیو رفیعی، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته سیاست‌های اجرا شده در بخش مسکن هماهنگ نبوده است، بنابراین سیاست‌های مربوط به این بخش باید تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت بر کاهش قیمت مسکن موثر بوده است، تصریح کرد: کاهش قیمت مسکن قبل از آنکه طرح مسکن مهر و طرح کد رهگیری به مرحله عمل برسند شروع شد و می‌توان گفت پایین آمدن قیمت مسکن به طور عمده بر اثر کاهش نقدینگی صورت گرفته است.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال سابقه برنامه‌ریزی مسکن داریم، خاطرنشان کرد: دولت باید با روش علمی و نگرش دقیق و مراجعه به مدل‌هایی که اثر طرح مسکن مهر، کدرهگیری و ... را بر قیمت مسکن بررسی کرده‌اند، اقدام به نگارش سیاست‌های جدید کند.