دولت با اختصاص بیش از ۶۰۰ هکتار دیگر از اراضی دولتی برای ساخت واحدهای مسکونی مهر در ۳ استان مازندران، آذربایجان شرقی و زنجان موافقت کرد. به گزارش ایلنا، نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کارگروه مسکن به استناد ماده۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، اراضی جدیدی به مسکن مهر در استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و زنجان اختصاص دادند.

بر این اساس و در راستای سیاست‌های دولت در اختصاص زمین با اجاره ۹۹ساله به متقاضیان مسکن مهر، علاوه‌بر زمین‌های قبلی که به متقاضیان واگذار شده است، ۳ قطعه زمین متعلق به دستگاه‌های دولتی در استان زنجان به مساحت مجموع ۵/۹هکتار در استان زنجان به طرح مسکن مهر اختصاص یافت. این ۳ قطعه تاکنون در مالکیت دانشگاه‌ زنجان و دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

همچنین ۳ قطعه زمین متعلق به سازمان منابع طبیعی مازندران به مساحت مجموع ۱۹۴/۲ هکتار برای ساخت مسکن مهر اختصاص پیدا کرد.

در آذربایجان شرقی نیز ۴ قطعه زمین (۳قطعه در شهر اسکو و یک قطعه در خسروشهر) به مساحت مجموع ۳۸/۵۹۹هکتار برای ساخت واحدهای مسکونی مهر اختصاص پیدا کرد. این اراضی تاکنون در اختیار دانشگاه صنعتی سهند بوده است.

دولت همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را موظف کرد که خارج از نوبت نسبت به تفکیک و انتقال اراضی یادشده به وزارت مسکن اقدام کند. معاون اول رییس‌جمهور این مصوبه را جهت اجرا ابلاغ کرده است.