دبیر نخستین همایش ملی ساختمان اعلام کرد: همزمان با برگزاری نخستین همایش ملی ساختمان برای اولین بار در کشور نشان عالی مقررات ملی ساختمان به برگزیدگان برتر سراسر کشور اهدا خواهد شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، سیدبابایی با بیان این مطلب افزود : نخستین همایش ملی ساختمان طی روزهای ۳۰ تیرماه تا یک مردادماه سال جاری به مدت سه روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد و وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان متولی آن، اهداف گسترده‌ای را دنبال خواهد کرد.

وی با اشاره به استقبال گسترده سایر فعالان مرتبط با فعالیت‌های ساخت‌وساز از نخستین همایش ملی ساختمان، خاطرنشان کرد: در این رویداد بزرگ و در راستای اجرای شیوه تمدید و ارتقای پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی، به شرکت کنندگان در این همایش گواهی معتبر جهت تمدید و ارتقای پروانه اشتغال به کار در رشته‌های عمران، معماری و شهرسازی داده خواهد شد.

وی در رابطه با محورهای اصلی این همایش گفت: ضمانت‌های اجرایی مقررات ملی ساختمان، فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن محورهای اصلی نخستین همایش ملی ساختمان به شمار می‌روند.

وی گفت: از دیگر تصمیمات وزارت مسکن و شهرسازی برای برگزاری هرچه بهتر این همایش مقرر شده تا در راستای اجرای شیوه نامه تمدید و ارتقای پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی، به تمام شرکت کنندگان در نخستین همایش ملی ساختمان گواهی معتبر جهت تمدید و ارتقای پروانه اشتغال به کار در رشته‌های عمران، معماری و شهرسازی اعطا گردد.

وی افزود: برگزاری پانل‌های پرسش و پاسخ با طرح چالشی آخرین دستاوردهای صنعت ساختمان کشور و نمایش دستاوردهای صنعت ساختمان در نمایشگاه بزرگ تخصصی جانبی و برگزاری کارگاه‌های آزاد آموزشی-کاربردی در حوزه صنعت ساختمان از جمله اهداف برگزاری نخستین همایش ملی ساختمان خواهد بود.