گروه مسکن - مهدیس فرقانی: برخی از بنگاه‌های مسکن از رکود مطلق می‌گویند، اما برخی دیگر از نوسانات شدید در بازار متعجب هستند. در برخی محلات تهران خرید و فروش یک روز رونق دارد، اما روز بعد کساد است.
وضعیت بازار مسکن در خیابان منیریه بنا به اظهارات یک مشاور املاک واقع در این خیابان‌، نزدیک به بیست روز است که راکد و بی رونق است، اما طی سه روز گذشته تعداد انگشت شماری مراجعه کننده تنها به منظور پرس‌وجوی قیمت به بنگاه‌ها مراجعه کرده‌اند که این مساله ممکن است شروعی برای استقبال و رونق در بازار باشد.

قیمت فروش آپارتمان‌های مسکونی در این محدوده تغییری نیافته، اما نرخ اجاره‌بها نسبت به دو ماه گذشته با افزایش چند درصدی همراه بوده است .
این مشاور در ادامه گفت: مستاجران این روزها بیشتر برای جابه‌جایی در مقایسه با تمدید ملک به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند و علت این رویداد‌، خواسته مستاجران برای پرداخت مبلغ ودیعه بدون اجاره بها است. اما باز با این حال اکثر مستاجران با قیمت‌های فعلی که برای اجاره‌بها تعیین شده‌اند، مشکل دارند؛ چراکه آنها انتظار دارند با کاهش قیمت ملک میزان نرخ اجاره‌بها هم کاهش یابد. اما نرخ‌های اجاره بها هنوز باب میل مستاجران نیست و آنها قیمت‌های فعلی را قبول ندارند.
در حال حاضر قیمت پیشنهادی که از سوی مالکان برای فروش آپارتمان‌های نوساز اعلام می شود بین یک میلیون و 600‌هزار تا دومیلیون و 200‌هزار تومان است؛ البته این نکته را باید خاطرنشان کرد که در محدوده خیابان منیریه سه خیابان فرعی به نام‌های راتق‌، صنیعی پور و پیران عقل جزو بهترین فرعی‌های این منطقه محسوب می‌شوند که قیمت پایه هر متر مربع آپارتمان نوساز در این فرعی‌ها حدود دو میلیون و 400‌هزار تومان است.