خود نمایی رکود در مرکز تهران
گروه مسکن- مهدیس فرقانی: رکود همچنان در بازار مسکن مرکز تهران در محدوده خیابان ابوریحان خودنمایی می‌کند. بنا به گفته یک مشاور املاک فعال در خیابان ابوریحان مدت نسبتا طولانی است که معامله خرید و فروشی صورت نگرفته است، اما می‌توان شاهد تعداد انگشت شماری عقد قراردادهای تمدید اجاره بود که علت این رونق جزئی ، به فصل اجاره مربوط می‌شود. از سوی دیگر قیمت‌های فعلی مربوط به خرید و فروش و رهن و اجاره در بازار هم همان قیمت‌های سال گذشته است.

این مشاور املاک در ادامه صحبت‌های خود این نکته را بیان کرد که این روزها اکثر خریداران ملک به دنبال ملک‌هایی با متراژ کوچک و دارای وام هستند که تعداد این نوع موردهای فروشی در بازار بسیار کم است.
مستاجران هم به دنبال موردهای اجاره‌ای به شکل رهن کامل و بدون پرداخت اجاره هستند که ممکن است مستاجر با مالک بر سر این مساله با مشکل مواجه شود. همان‌طور که در جدول نرخ رهن و اجاره زیر ذکر شده اکثر موردهای پیشنهاد شده ودیعه به همراه اجاره بها است و این امر نشان‌دهنده این موضوع است که اکثر فروشندگان دریافت اجاره بهای ماهانه را به رهن کامل ترجیح می‌دهند.
قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان نوساز در خیابان ابوریحان بین یک میلیون و ۶۵۰هزار تا یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان از طرف این مشاور اعلام می‌شود.