با توجه به شرایط فعلی، سکون یا رکود موجود در بازار مسکن باقی می‌ماند و حتی امکان کاهش مجدد قیمت‌ها وجود دارد. سیامک جولایی، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره‌ وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی کشور فعالان این بازار دست نگه داشته و اقدام به خرید و فروش نمی‌کنند و منتظر روشن شدن وضعیت بازار هستند.

جولایی با بیان اینکه سکون یا رکود موجود باقی می‌ماند، اظهار کرد: عده‌ای از افراد تمایل دارند ملک خود را زودتر به پول نقد تبدیل کنند و در این میان کسانی اقدام به خرید می‌کنند که به مسکن احتیاج دارند یا می‌خواهند از فرصت به دست آمده استفاده کنند. بنابراین به نظر می‌رسد قیمت‌ها باز هم کاهش یابد.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: اگرچه دولت تغییر نکرده است، اما برای انتقال دولت به خودش یا تغییر و تحول در آن مدتی زمان لازم است.

وی در ادامه با بیان اینکه ممکن است در این فاصله سیاست‌های جدیدی مطرح شود، خاطرنشان کرد: همچنین امکان دارد تثبیت سیاست‌های قبلی با دقت بیشتری صورت بگیرد.

جولایی گفت: هیچ دولتی دوست ندارد در دوران فعالیتش قیمت‌ها افزایش یابد، به طور طبیعی این دولت هم فعالیت‌های خود را در راستای کاهش و جلوگیری از رشد بی‌رویه قیمت‌ها ساماندهی کرده است.

این کارشناس مسکن ادامه داد: به دنبال این رکود خرید و فروش و سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد که از منظر دیگر، دولت تمایلی به این رکود ندارد.

جولایی تصریح کرد: حتی اگر دولت عوض می‌شد جریان سرمایه‌گذاری خرید و فروش باز هم به کندی انجام می‌شد زیرا در آن زمان همه افراد منتظر مشخص شدن سیاست‌های دولت جدید بودند.