گروه مسکن - مهدیس فرقانی: وضعیت بازار مسکن در محدوده زیبادشت مانند سایر مناطق دیگر تهران است. چراکه بازار مسیر نسبتا یکنواختی را طی می‌کند در حدی که شرح حال فعلی بازار مسکن همتای شرح حال یک ماه گذشته است.

هم‌اکنون در بازار مسکن زیبادشت معاملات خرید و فروش صورت می‌گیرد که این تعداد معاملات در مقایسه با سال گذشته با رونق همراه بوده است، اما در زمان خود هنوز آن رونق چشمگیر به چشم نمی‌خورد.
نرخ اجاره بها نسبت به سال گذشته با 20‌درصد کاهش همراه بوده است، اما این نرخ در آغاز سال 88 تا به امروز با کوچک‌ترین تغییر قیمتی همراه نبوده است.
اکثر سازه‌ها در زیبادشت به علت نداشتن تراکم، چند سال ساخت هستند و تنها انبوه‌سازی در این منطقه واحد‌های نوساز را ارائه می‌کند.
بنا به گفته یک مشاور املاک در زیبادشت قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان مسکونی بین یک‌میلیون تا یک‌میلیون و 350‌هزار تومان است.
یکی دیگر از مشاوران املاک فعال در شهرک نفت بازار مسکن این منطقه را این‌طور شرح می‌دهد: «بازار خرید و فروش تا یک هفته گذشته با استقبال خوبی همراه بود، اما بعد از گذشت یک هفته، استقبال خریداران در بازار کاهش یافت و انتخابات را می‌توان به عنوان علت این مساله ذکر کرد. در گذشته تعداد فروشندگان با تعداد خریداران برابری داشت. اما این روزها تعداد خریداران در بازار بسیار کاهش یافته است.قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان مسکونی نوساز در شهرک نفت، طبق گفته این مشاور املاک بین یک‌میلیون و۷۰۰‌هزار تا ۲‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان است.