ملک کلنگی 50‌درصد ارزان شد
گروه مسکن - مهدیس فرقانی: بازار ملک‌های کلنگی هم این روز‌ها تعریفی ندارد؛ چراکه اغلب مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران کسادی بازار ملک‌های کلنگی را بازگو می‌کنند.
یک مشاور املاک واقع در محدوده تهرانپارس می‌گوید: «از اواسط سال گذشته خرید و فروش ملک کلنگی با رکود مواجه شد و به همین دلیل قیمت واحدهای کلنگی با ۵۰‌درصد کاهش روبه‌رو شده است به طوری که اگر در سال گذشته قیمت هر مترمربع ملک کلنگی حدود ۴میلیون تومان بود امروز به مرز ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسیده است. هم‌اکنون قیمت پیشنهادی هر مترمربع ملک کلنگی در تهرانپارس بین ۲میلیون و ۵۰۰هزار تا ۳میلیون تومان است.»

از طرف دیگر مشاور املاک دیگری که در یوسف آباد فعالیت می‌کند، اظهار کرد: «شاهد حضور خریدار و فروشنده ملک‌های کلنگی در بازار هستیم با این تفاوت که معامله‌ای صورت نمی‌گیرد بدین جهت که قیمت‌هایی که از سوی مالکان تعیین می‌شود بالاتر از قیمت‌های عرف بازار است و خریدارن تنها به موردهای فروشی که از قیمت مناسبی بهره‌مند باشند، روی می‌آورند. در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر مترمربع ملک کلنگی در منطقه یوسف‌آباد به طور متوسط 4میلیون تومان است.»
در محدوده پونک قیمت هر مترمربع ملک کلنگی نسبت به هشت ماه گذشته با ۳۰‌درصد افت قیمت همراه بوده است. بنا به گفته یکی از بنگاهداران این منطقه، قیمت پیشنهادی هر متر مربع ملک کلنگی حدود ۳میلیون تومان از سوی مالکان تعیین شده است، اما در این بین قیمت‌های بالاتری در بازار نیز به چشم می‌خورد.