رییس کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران گفت: چنانچه فعالان ساختمان نسبت به ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی شهرداری‌ها آگاهی بیشتری پیدا کنند، کیفیت ساخت‌وساز افزایش و مدت ساخت کاهش می‌یابد. مهدی موذن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: برای اینکه بتوانیم به افزایش کیفیت ساختمان‌ها و سریع‌سازی توام دست یابیم، باید آگاهی فعالان ساختمان نسبت به ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی شهرداری‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه آشنایی با ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی یک الزام است، خاطر نشان کرد: در صورتی که فعالان صنعت ساختمان از مجموعه قوانین معماری و شهرسازی در مراجع صدور پروانه و شهرداری‌ها مطلع باشند، قطعا از بروز تخلفات ساختمانی سهوی و عمدی پیشگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش مهمی از فرآیند ساخت و ساز در خارج از کارگاه‌های ساختمانی به وقوع می‌پیوندد و این امور عمدتا به مراحل صدور پروانه و پایان کار ساختمانی بر می‌گردد که عدم اطلاع کامل دست‌اندرکاران صنعت ساختمان نسبت به مقررات و ضوابط جاری در صدور پروانه باعث بروز خسارت و زیان‌های بسیاری شده است.

موذن افزود: طولانی شدن فرآیند صدور پروانه که به دلیل عدم اطلاع متقاضیان پروانه ساختمان به وجود می‌آید، از یک سو موجب تحمیل هزینه‌های پنهان به نظام اداری مراجع ذی‌ربط و از سوی دیگر سبب از بین رفتن توجیه اقتصادی پروژه‌های ساختمانی می‌شود.