نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات لایحه‌ای رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی آن وزارت مسکن و شهرسازی مجاز می‌شود بدون تشریفات و پرداخت هزینه به امضا و تکمیل اسناد املاک قانون زمین شهری اقدام کند. به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان مجلس روز گذشته به بررسی کلیات لایحه تعیین تکلیف اراضی تملک شده توسط دستگاه‌های دولتی پرداختند و آن را تصویب کردند.

کلیات این لایحه با ۱۲۹ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۶ رای ممتنع تصویب شد.براساس ماده واحده این لایحه و در صورت تصویب نهایی، مجلس به وزارت مسکن و شهرسازی اجازه می‌دهد تا بدون هیچ‌گونه تشریفات و پرداخت هزینه‌ای نسبت به امضا و تکمیل اسناد و کلیه املاکی که در اجرای ماده ۹ قانون زمین شهری مصوب ۱۳۶۶ با استفاده از تفویض اختیارات این وزارتخانه و ادارات تابعه آن توسط دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها تملک و اسناد رسمی انتقال توسط این دستگاه‌ها به نمایندگی مالک امضا شده‌اند، اقدام کند.

بر اساس تبصره این لایحه و در صورت تصویب نهایی، آن دسته از املاک موضوع این ماده که حکم قطعی و لازم‌الاجرای مراجع قضایی مبنی بر ابطال اسناد مربوط به آنها صادر گردیده از تحول حکم خارج هستند.